Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Blir bra dette, men syns du må få bytta den framfangaren din i orginal facelift eg (veit eg har sagt det før) :)

Hehe, ja eg har fryktelig lyst til det sjølv og men eg har lyst og bli kjent med bilen med den motoren før eg tar noko utseende messig. Er så kjedelig når man vil att ting skal sjå skikkeleg ut også går man på ein liten smell, da er det beire att den fronten der ryker enn for.eks m-tech 2 ;)

Skrevet

Gleda meg til imorra, da er det montering av tennings system på E30`n ;)

Tilpassing av vannkjøling og trykkrør skjer og :P

Skrevet
Biltema var jo som vanleg nesten tom for rør så da må eg finne rør ein anna plass ;)

Trykkrør du skal ha? Sjekker du selvfølgelig våres side da! ;) Bedre kvalitet og billigere en BILTEMA !

Edit: Har dykk stål? Og er det råd å sveise med mig? Vil ha heil trykkgate, også stål pga skikkeleg tilbakeslagslyd ;)

Stålrør gir litt for mye lyd.. Blir liksom litt rar resonans

Skrevet

Trykkrør du skal ha? Sjekker du selvfølgelig våres side da! ;) Bedre kvalitet og billigere en BILTEMA !

Edit: Har dykk stål? Og er det råd å sveise med mig? Vil ha heil trykkgate, også stål pga skikkeleg tilbakeslagslyd ;)

Stålrør gir litt for mye lyd.. Blir liksom litt rar resonans

Gje meg eit youtube døme :P

Skrevet
Veldig vakkert bilde ;)

Hehe, sjå der ja. Hadde vist ein problem med ctrl+c og v :P

Er fiksa :D

Men kjekt å sjå att du følger med :P

Skrevet

hehe, må jo se hva som foregår rundt om kring ;) Ser jo absolutt ikke feil ut det du holder på med da :)

I fare for å spørre om noe som kanskje står på en av de 56 sidene: Hvor mye effekt sikter du til med bygget?

Skrevet
hehe, må jo se hva som foregår rundt om kring ;) Ser jo absolutt ikke feil ut det du holder på med da :)

I fare for å spørre om noe som kanskje står på en av de 57 sidene: Hvor mye effekt sikter du til med bygget?

Takker for det :D

Målet til og begynne med var over 400hk på hjul, så blei det over 500 på hjul, så snakka forrige eiger av motor att eg burde gå for det oppsettet mitt klare, han meiner eg skal klare godt 600hk, får sjå kva eg får til men stående mål no er over 500hk på hjul så får vi sjå kva benken seie :P

Man veit jo aldri, er mangen småting som bestemme det :)

Skrevet

Det kan jo bli rasende moro da ! En kompis har ca 400hk i motor nå i sin E30, og den går meget godt. Morsom bil å kjøre, og river løs 18" hjul i 3.gir på tørr asfalt :) Han har sitt bygg på vanlig b25 da..

Sant det med småting ja.. Er jo ikke uvanlig at noe plutselig ikke holder.. Så blir det byttet ut til noe bedre, og da er det en annen ting som blir for lite :lol: Nesten som en vond sirkel.... Skal sies at han kompisen min kjørte problemfritt hele fjorårs-sesongen! Vi plukka fra hverandre motor i vinter, for å se over den.. Ingen tegn til slitekanter eller andre skavanker på hverken stempel eller foringer. Eneste som tok kveld var clutchen på tampen av sesongen. Men det ligger ny cluch klar, så regner med den holder til sesongen i år :)

Har du all kunnskap vedr bygging selv, eller har du mye hjelp fra andre? Har selv vært inne på tanken om bygg, men føler at jeg mangler det meste av kunnskap til å gjennomføre det på en OK måte.. En ting er at det koster skjorta i utgangspunktet, men om man driver å prøver og feiler med mye på slikt, så blir det jo ikke noe billigere akkurat ;)

Skrevet

Håhå, 3 gir på tørra med 18" er jo vilt :P

Da tørr eg ikkje tenke på dette her eingang :D

Imponerande att den holdt heile sesongen da, og når det gjelder clutchen er vel det heilt normalt, eg har fått informasjon om att eg sikkert må skifte lamellen 2 ganger i året med mitt bruk :P

No skal det seiast att eg som sagt har kjøpt ferdig bygd motor, ( gamle kimmit motorn) så akkurat den skal eg ikkje skryte på meg.

Og kunnskapen har eg tatt til meg etterkvart, noko av det har eg ifra tidlegere bygg men det har jo berre vert snikbygg, det kan jo alle bygge.

Eg har fått god hjelp av Kim Thomas i Kimmit, han som har sagt kva eg må kjøpe inn osv, ein anna kompiss har lodda MS`et, utenom det har eg stort sett gjort alt sjølv med god hjelp av kompisser.

Så nei, kan vel sei att eg ikkje er aleine om kunnskapen akkurat :D

Det som er med sånne bygg er att man blir aldri utlært, det som er så kjedelig :P

Dukka opp nye ting heile tida, vanskleg og holde styr på alt :D

P.S: Surra litt når eg skrive no, er riiimeleg trøtt i trynet :P

Skrevet

Skjønner :) Nei man blir nok aldri utlært.. Og man lærer jo selvfølgelig etterhvert. Har vært i samme tankegang som deg, å kjøpe et ferdig bygg. Tror faktisk det blir billigere enn å bygge alt selv med prøving og feiling. Kimmit har nok peiling på hva han holder på med, så med slik ekstra kunnskap går vel ting lettere :)

Ka driv? Nå er jeg ikke helt med på hva du mener..! 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...