Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
blir bra dette...håper vi møtes på ett treff med bilene engang :D

Skal du på Gatebil treffa i år så er det godt mulig det skjer :D

Skjønner :) Nei man blir nok aldri utlært.. Og man lærer jo selvfølgelig etterhvert. Har vært i samme tankegang som deg, å kjøpe et ferdig bygg. Tror faktisk det blir billigere enn å bygge alt selv med prøving og feiling. Kimmit har nok peiling på hva han holder på med, så med slik ekstra kunnskap går vel ting lettere :)

Ka driv? Nå er jeg ikke helt med på hva du mener..! 8)

Driv verk :P

Skrevet

Aha :lol: Var det jeg trodde, men siden det begynte å bli sent så var jeg ikke sikker :lol: Han kjører med originalt understell, men med kraftig oppgraderte bremser! Husker ikke type og str på skivene nå, men luuurer på om det kanskje kan være K-sport 320mm eller noe sånt? Skal ikke si det for sikkert.. Får ikke på mindre enn 16" eller 17" foran i alle fall.. Han hadde Schmidt 8.5-9,5x18" tidligere, men disse måtte vike da større bremser kom, grunnet oppbygging av felgen. Kjører nå Compomotive MO 8,5-10x18"

Skrevet

Oki, eg henge litt etter med bremsene. Dei kjem nokk ikkje før ferie pengane tikka inn :/

Eg er litt bekymta for drivlinja mi siden eg har original bakstilling, kassa og mellom aksling skal holde da :D

Skrevet

Har ikke forandra noe på bakstilling han i alle fall. Er diffbrems da. Men stikkakslinger osv har holdt enda i alle fall.. Er jo bare å prøve..:lol:

Skrevet

Hehe, trur han har vert heldig eller så er han snill med kjøringa :P

Eg skal kjøyre diffbrems så lenge den holder, etter det blir det sveisa. Neste vinter blir det ombygging til sviktstål og m5 aksling tippa eg :D

Skrevet

Han er absolutt ikke noe snill med kjøringa.. Den bilen blir brukt slik en turbo-30 skal brukes ;)

Her er et lite klipp fra 2009 sesongen på en liten "spinneplass" under NGK sitt vårtreff.:)

Her har en noe mindre effekt enn hva han har nå, grunnet bytte av turbo og ny mapping.. Den skal bremses igjen til våren nå, da en bekjent av oss har fått tak i bremsebenk. Han har syyykt med peiling, så det skal bli morsomt å se hva han får til! Han har bl.a solgt og montert/mappa Autronic SM4 i den bilen der..

Skrevet

Kor han holder til? Tar han andre oppdrag og kanskje? :P

Edit: oiiii, hehe. Kva effekt kjøyre han med i den filmen der?

Skrevet

Han kommer til å holde til i Kristiansund, så det er vel ikke umulig at han kommer til å ta på seg oppdrag :) Han skal i alle fall mappe Ståle sin der, samt en Kadett C med Cosworth-motor som en annen kompis har. Om jeg ikke tar helt feil, så kommer han til å holde på i samme bygget som "tre-fem-garasjen" holder til pr i dag. Det ryktene sier i alle fall.:) Kommer til å bli rullende landevei.. Er usikker på når dette kommer opp å gå, men det er vel stor sjans for at det skjer til våren.:)

Jeg har møtt mange folk med kunnskaper ang dette, men han karen der tar overhånd for min del. Han har holdt på med biltrimming en god del år. Vet ikke om du husker den C-kadett coupen fra KR for en del år tilbake? Med 6-700hk.. Den som Leif Nilsen i ettertid fikk kjøre på bane (Våler eller Rudskogen, husker ikke). Det var han som bygde denne bilen.:)

Skrevet
Mm..:) Skal ikke se bort i fra at det kan være muligheter for en gunstig avtale der i oppstartsfasen ;)

Da må du gje meg ein lyd isåfall ;)

Skrevet

Skal prøve å huske det :) Om ikke jeg husker det så kan du jo sende meg en PM rundt april/mai, da vet jeg sikkert mere :)

Skrevet
Skal prøve å huske det :) Om ikke jeg husker det så kan du jo sende meg en PM rundt april/mai, da vet jeg sikkert mere :)

Skal prøve å huske det eg og :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...