^th0mas^ Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Tror endelig jeg har funnet ut hvordan det blir vått under gulvene på bilen min. Etter å ha vist dette bildet til et firma som driver med montering av ruter på biler kunne de nesten garantere meg at det var frontluka som er lekk: http://images.bimmers.no/files/e7ial87wkweuixahfkru.jpg Bilen blir våt på begge sider samme sted. Når det gjelder tetting av frontruta, finnes det noen enkle løsninger, eller må i verste fall hele ruta av? Tenker det blir å koste en formue :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 spar opp et par tusen.. å skift ruta di.. har ikke du fått en "steinsprut" da? kan alltids prøve å skjære ut dfen gamle ruta å lime den inn igejen. men det er skjelden det går som planlagt.. å prøve ¨å tette den med å ha på sika eller lignende har av erfaring vist seg å funke dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Hm, skjønner ikke hvordan de nesten kan garantere det ut i fra kun å ha sett dêt bildet men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 ett tips er å kjøpe en boks med skummrens. få tak i en kompressor med slange og en blåsepistol, spray skumm rundt frontruta på utsida, sett deg inni bilen og blås trykkluft rundt ruta. få en kamerat til å se på utsida om det bobler eller kommer luft gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 min lakk der, og det var ikke frontruta. det var takluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 spar opp et par tusen.. å skift ruta di.. har ikke du fått en "steinsprut" da? kan alltids prøve å skjære ut dfen gamle ruta å lime den inn igejen. men det er skjelden det går som planlagt.. å prøve ¨å tette den med å ha på sika eller lignende har av erfaring vist seg å funke dårlig. Så dersom det er frontruta må man kunne påregne å måtte bytte hele greia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Hm, skjønner ikke hvordan de nesten kan garantere det ut i fra kun å ha sett dêt bildet men... De mente at vannet så å si aldri kom gjennom dørpakningene. Og takluka er tettet med teip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 min lakk der, og det var ikke frontruta. det var takluka Ja, men som jeg sier til alle: har teipet rundt denne med lerretteip! Den burde være helt tett nå! Allikevel lekker det i hjørnene på bilen, og de fleste mener jo at dørpakningene sjeldent lekker inn der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 bytt ruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 bytt ruta Har levert bilen til noen som driver med montering av bilglass. De sa før de så på bilen at det trolig lot seg gjøre å stoppe en slik lekasje på frontruta uten å måtte bytte ruta eller ta den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 min lakk der, og det var ikke frontruta. det var takluka Samme her. Min lekte fra takluka,og vannet rant nedover langs dreneringen fra takluka, inni A-stolpe panelet. Innen jeg fant ut dette hadde jeg også tatt av dørtrekket og sjekket fuktsperren. Den kan også gi vann i fotbrønn (men ikke i øvre høyre hjørnet av frontruta). Har du takluke bør du sikre deg at det ikke er fra den lekkasjen kommer,fortrinnsvis før du drar ut frontruta... edit: Sorry. så ikke presiseringene dine før nå. Hos meg var det ikke dreneringen til takluka som lekte forrsten,men det var sprekk i plasten som utgjør en sperrekant i hjørnet av taklukekassetten. Har du teipet godt igjen over hele takluka, kan du sikkert se bort fra denne feilkilden. Husk: "evig eies kun det teipte" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Er spent på resultatet i dag. Fikk telefon om at den kanskje er tett nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 26, 2009 Forfatter Share Skrevet September 26, 2009 Morsomt det her. I går brukte jeg en del penger på få et firma som driver med montering av frontruter til å forsegle denne med diverse ting! I natt var det kraftig uvær, og når jeg satt meg inn i bilen i dag tidlig var det søkk vått øverst i høyre a-stolpe! IGJEN!!! Jeg sjekket så lengre bak, og da var det vått rett under håndtaket på passasjersida. Håndtaket som er rett over sidevinduet altså! Tror dere fortsatt at det er frontruta? Det var liksom så langt ifra :S ! Pakningene ser fine ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 26, 2009 Share Skrevet September 26, 2009 Morsomt det her. I går brukte jeg en del penger på få et firma som driver med montering av frontruter til å forsegle denne med diverse ting! I natt var det kraftig uvær, og når jeg satt meg inn i bilen i dag tidlig var det søkk vått øverst i høyre a-stolpe! IGJEN!!! Jeg sjekket så lengre bak, og da var det vått rett under håndtaket på passasjersida. Håndtaket som er rett over sidevinduet altså! Tror dere fortsatt at det er frontruta? Det var liksom så langt ifra :S ! Pakningene ser fine ut! Tja,vannets veier er uransakelige! Er du helt sikker på, at den tapen din over takluka holder tett? Har du prøvd hageslangen på taket? Om jeg var deg ville jeg tatt bort kledningen på a og b-stolpen. Skru av solskjerm, og skru av håndtaket. Da klarer du å trekke taktrekket tilstrekkelig langt ned til at du kan se mellom tak og taktrekk. Få noen til å spyle vann på bilen,og gjør det systematisk. Begynn nedenfra og jobb deg langsomt oppover. Når det begynner å lekke, får du en pekepinn på hvor vannet trenger inn. Det er da et helvete at BMW ikke kan lage tette biler! ps. Jeg har vanskelig for å tro, at lekkasje fra frontvindu,kan lage fuktighet ved takhåndtaket. Medmindre bilen har stått parkert i en bratt oppoverbakke....,men selv det, nei ,-har liten tro på den ruta di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet September 26, 2009 Forfatter Share Skrevet September 26, 2009 Det er sinnsykt mange delte meninger om hvor vannet kommer fra ! Bilen stod i vater i natt, og tror neppe interiøret i taket har så stor sugeeffekt at det kommer seg til håndtaket over sidevinduet! Et helvette at de ikke kan lage tette biler ja :S! Er vel ikke akkurat det første tilfellet jeg har kommet over mens jeg har lest litt omking problemet mitt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå