Torbjørn E39 Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Heldig jeg da : D Jeg ble målt i Østerdalen i 118 i 80-sona. Da trodde jeg seriøst at lappen min røyk, dette var i påsketider også. Lappen ryker på 116 i 80'n. Går fort d når man har 1,8turbo med 150hk i en -99 passat. Tror den tok 0-100 på 7,2 ihht boka. Kunne dra den til ca 160km/t på 3.gir uten at turtallsperra slo inn. Fikk ikke bot engang, knapt tilsnakk. Var ikke akkurat stygg forbikjøring, lang slette der jeg kjørte forbi en bil og på tur inn ser jeg at jeg rekker også første bilen og smatt inn 3.giret og dro til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Sier meg enig i at førerkortbeslag var noe strengt her. Men det kommer nok av at kapping av fjærer er veldig trafikkfarlig. Mangellapp er derfor ikke aktuelt, for politiet kan ikke la vedkommende kjøre videre og på en måte "gå god" for at han kjører farlig frem til han skal inn til BT. På lik linje med at en som blir stanset med en bil som er begjært avregistrert grunnet manglende betaling av forsikring. Da kan ikke politiet tillate å flytte bilen EN meter. Manglende vegavgift blir noe annet. Men i dette tilfellet her vil nok sjåførene uansett bli anmeldt etter vegtrafikkloven for å ikke ha forsikret seg om at kjøretøyet er i forskriftsmessig og forsvarlig stand, og at førerkortet ble fratatt dem vil jeg tro kommer av at de ikke er "aktpågivende og varsom, slik at det KAN oppstå fare eller voldes skade". Og når en sjåfør viser svært lite forståelse for dette, så er det nok grunnlag for beslag. Uten at jeg kjenner til historien her da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå