Gå til innhold

E34 dynamostøy


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg måtte kjøpe en forsterker i forbindelse med montering av komponentsett forran i min e34 med det store anlegget.

Jeg monterte en Cadence fxa 2060 2 kanals forsterker.

Jeg bruke de originale ledningene som går fra originalforsterkeren til bass og diskant.

Ledningene som går til forsterkeren koblet jeg inn på høynivåinngangen på cadencen.

Det er en ledning til høynivåinngangen som skal kobles til samme jord som cd-spilleren. Dennne koblet jeg til karosseriet.

Jord til forsterkeren har jeg prøvd å koble til batteriet og til karosseriet.

+ kabelen ligger over 15cm fra signalkablene.

Til tross for dette får jeg dynamostøy på anlegget.

Noen tips?

Støyen kan overdøves ved å skru opp volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mange tilfeller så har man et dårlig jordingspunkt et sted, så sjekk åssen jordningen er imellom forsterker og godset, ikke jord direkte på batteriet.

Jeg har prøvd å jorde rett på batteriet, og i karosseriet. På karosseriet skrapte jeg meg ned til metallet og festet med 6mm skrue ikke langt ifra forsterkeren.

Forsterker er skrudd fast i en treplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mange tilfeller så har man et dårlig jordingspunkt et sted, så sjekk åssen jordningen er imellom forsterker og godset, ikke jord direkte på batteriet.

Jeg har prøvd å jorde rett på batteriet, og i karosseriet. På karosseriet skrapte jeg meg ned til metallet og festet med 6mm skrue ikke langt ifra forsterkeren.

Forsterker er skrudd fast i en treplate.

som jeg skrev, ikke jord direkte på batteriet, og om du bruker kabelsko så kan d være dårlig kontakt i den, at den ikke sitter så godt, jeg har hatt d problemet og har da loddet kabelskoen i stedet. om d er d som er problemet vet jeg jo ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte en jumper mellom + og remote med tenningen av. Det blir fremdeles forstyrrelser av alt som bruker strøm.

Jeg startet webastoen på bilen og da kom det støy. Det kommer også lyd når bremselyset går av og på.

Lyden forsvinner hvis jeg kobler fra signalkablene, så det er tydlig at det er på signalsiden feilen ligger.

Jeg har prøvd å pakke inn kabelene i aluminiumsfolie uten hell.

Jeg får vel prøve å bruke noe instrumentkabel med skjerm eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver at lyden blir borte når du kobler ifra signalkablene dine, da er d fra spilleren problemet er, for hadde dynamostøyen fortsatt vært der etter du har kobler ifra signalkablene, så hadde d jo vært etter spilleren problemet sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver at lyden blir borte når du kobler ifra signalkablene dine, da er d fra spilleren problemet er, for hadde dynamostøyen fortsatt vært der etter du har kobler ifra signalkablene, så hadde d jo vært etter spilleren problemet sitter.

Hvis jeg kobler kablene fra forsterkeren forsvinner lyden. Hvis jeg kobler dem fra spilleren, er lyden der enda.

Jeg må nesten spesifisere en gang til at dette er de originale høyttalerkablene i bilen som vanligvis går inn på den originale forsterkeren. Disse er forlenget med en meter for å nå bort til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...