TerjeAa Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Howdy! Har en E36 320i som det fra tid til annen låter veldig rart av.... Høres ut som om det sitter 50 småfugler under panseret og synger samtidig..... Problemet kommer og går og forsvinner ikke selv om jeg gasser el. Anyone?
lloydsb Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Åpne panseret da, er du heldig så forsvinner de ut neida, men forklar litt bedre... er det tikke lyd? eller viftereima som hyler? åpnet panseret og prøvd og lokalisere fuglereiret ditt?
Superbeetle Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Jeg holder en knapp på at multireimen må skiftes... Den er selvjusterende, så om den først lager lyd så har du ikke mulighet til å f.eks etterstramme den..
Kai-P. Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Prøv også for sikkerhets skyld å lytte på dynamoen, kan være lagrene inni som lager lyd..
TerjeAa Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Vanskelig å beskrive lyden, men den er ikke metallisk. Høres ut som gummi eller plastikk gnissel, men ser ikke noe galt på reima. Skiftet reimhjulet på strammeren for der var lageret gåent, men det hjalp ikke.....
-Anders- Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Har akkurat samme lyden. Gjerne hvis bilen står på tomgang en stund fra den er kald...så plutselig begynner en slags lys lyd. (ikke gummireim lyd) Jeg vet at multireima mi begynner å syngte på siste verset..si fra om du finner ut av det.
TerjeAa Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Jeg har nesten ny vannpumpe så den er det ikke (tror jeg... ) Holder en knapp på reim jeg....... Kan prøve med klister for å se om det hjelper....
jensemann23 Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 jeg kan nesten garantere deg at det er lageret i en av strammehjulene.
TerjeAa Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Håpet det jeg også, men jeg skiftet den som var mest slitt, men det hjalp ikke. Kan jo prøve den andre også jeg...
Superbeetle Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Er jo ikke nødvendigvis så lett å se om reimen er slitt og pga strammeren så er det ikke så lett å kjenne heller... Prøv å spray et el annet smøremiddel el silikonspray på den mens motoren går og hør om det da blir stille..
lloydsb Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 spray litt spray på ei fille og hold den rundt reima litte grann mens motoren er i gang, så har du hvertfall eliminert reimene.
-Vegard- Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 spray litt spray på ei fille og hold den rundt reima litte grann mens motoren er i gang, så har du hvertfall eliminert reimene. for guds skyld IKKE hold på reima med motoren igang!
conan Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Hahaha, da blir det iallefall mere som kommer til og kvitre enn bilen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå