Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker litt med tanken om å kjøpe meg en tysk 318 IS bil... Sette den hos svigers og slakte den når jeg er på ferie der nede...

Har sett litt på autoscout24.de og det er masse snadder å finne.

Men for å bruke motoren i vår bil, må jeg bruke girkassa også? Eller kan jeg bruke 318i kassa? Noen? Bilen vår er 97 modell, kan jeg bruke motor fra 93-94-95?

Om jeg har leste meg til nok info trenger jeg altså;

komplett motor med ledningsnett, hjerne, gir kasse?, instrumentet fra IS.

Bilen vår har skiver bak så skal være greit å montere større motor?

EDIT; Jeg har m43 motor. Kan jeg bruke m42,m44 motorer? Hva må jeg da ha med i tillegg? Dyser osv? Hva er egentlig forskjellen?

:) Ble mye spørsmål her nå, håper noen her inne vet og vil dele sine kunnskaper med meg. Er ute etter å lære mer om BMW.

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 5 weeks later...
Skrevet

Siden vinteren nærmer seg og M-fangeren med leppe stikker vel langt ned selv om bilen ikke er noe særlig senket, har jeg tatt de av og montert på originalfangerne...

Det passet egentlig bra, for fangere og skjørt skal lakkeres på nytt. Hva forrige eier har tenkt på da disse på lakkert vet jeg ikke, men lakken flasser av. Delene er lakkert i ett stykke!

Så nå er fanger og leppa skilt og skal lakkeres hver for seg. Skjørtene var lakkert mens de stod på bilen så her må vi også fikse litt.

Angrer i grunn på hele bilkjøpet vi :(

Men men, vi får vel fikse det opp og se om det er mulig å få solgt bilen til våren :) Da med nylakkerte deler og montert på en skikkelig måte!

Noen bilder for dere som er nysgjerrig...

041109001.jpg

041109002.jpg

041109003.jpg

041109004.jpg

041109005.jpg

Er utrolig hvor trist og kjedelig en E36 er uten skjørt og M-fangere! :roll:

Skrevet

Da er delene blitt lakkert og er nesten for strøkne til å montere på bilen.. :D

091109001.jpg

091109002.jpg

Uansett, som tidligere skrevet har jeg lekt litt med tanken om å bytte til en IS motor.

Så i den sammenheng har jeg sendt mail til BMW om dokumentasjon på forskjellen på disse bilene og til Statens Vegvesen ved bilgodkjenningen med spørsmål om hva de krever for å godkjenne dette.

Da får vi se da om jeg får noe hjelp til å gjøre ett lovlig og godkjent motorbytte.

• 1 month later...
Skrevet

Nåh er jeg sur.....

Fikk melding av fruen.. Noen har kjørt på henne mens hu stod parkert hos ei venninne. Heldigvis var sjåføren ærlig og oppsporte henne. Men faen.. Ut av det mms bilde jeg fikk er det store skader på høyre bakskjerm.

Sitter og venter på hu nå så jeg får sett skadene selv.

En smule oppgitt? JA! På den nylakkerte bakskjermen! Arrgh! "Bortkasta" penger de lux... :cry:

Bilder kommer i løpet av kvelden..

Skrevet

Skikkelin pen bil det der :) Likte fargen også. Kjipt at den ble påkjørt da. Håper dere får fikset skaden fort :)

Og med hensyn til M-optikk, så mangler du M-lister og M-speil ;)

Skrevet

I know, I know.. Men synes disse speila er finest ;) M-lister kommer til våren..

Nå håper jeg bare ikke bakfangeren er skada. Får vel kreve ny original M fanger om den må byttes. For er originalfanger som sitter på nu....

Er litt nervøs for den gitt..

Skrevet
Virkelig ingen som kan noe om dette?

Du kan vel bruke samme girkasse ja.

Men om du får godkjent en bil med gamlere motor enn det bilen er, er jeg usikker på. Reglene tolkes forskjellig her og der har jeg inntrykk av.

Leit med den smellen da!

Skrevet

Da kom fruen hjem og bilder som lovet. Oppdaga det er vanskelig å få bulker frem på bilder gitt!

101209001.jpg

101209002.jpg

101209009.jpg

101209003.jpg

Noen opprettere her inne som klarer å vurdere ut fra bildene om detta er mye jobb?

Fangeren ser hel ut! Bare noen riper, så den skal jeg kreve hellakkert da denne er fin fra før.

Skrevet

Så ikke SÅ ille ut den skaden da. tror ikke dette er noe problem for en oppretter. Om det er best å rette, eller sveise inn ny bakskjerm for oppretter utale seg om. Men uansett så koster det nok noen kroner. Men det er jo ikke ditt problem hva det koster ;)

Skrevet
Så ikke SÅ ille ut den skaden da. tror ikke dette er noe problem for en oppretter. Om det er best å rette, eller sveise inn ny bakskjerm for opprettet utale seg om. Men uansett så koster det nok noen kroner. Men det er jo ikke ditt problem hva det koster ;)

Nei heldigvis 8)

Passer uansett dårlig å sette bort bilen når vi trenger to biler til jobb. Men men. Ringer forsikringsselskapet mitt i morra og får fortgang i detta. Kan vel levere bilen på BMW ganske kjapt eller må man vente på klarsignal fra selskapet?

Har aldri vært borti sånne situasjoner! Bank i bordet, kjørt skadefritt siden 1993! :)

Skrevet

Uff da!

Var ikke kjekk den der, men må vel være mulig å dra ut endel av den bulken der kan jeg tenke meg.

Irriterende når slikt skjer etter at du nettopp har lakkert opp masse deler. Fikk skade selv skade på caben i høst av en kar som rygget i filler hele frontfangeren min, men må bare starte på ny med ny giv.

Blir en setback det. Hold motet oppe, ta deg en varm kopp kakao eller eventuelt ei pils hehe! Alt fikser seg tilslutt vet du. Må ta vare på søsterbilen til min :lol:

Skaden blir vel dekket av motpartens forsikring vel?

Skrevet

Har nå snakket med forsikringsselskapet vårt. Vi må altså vente til motpartens selskap tar kontakt før vi sender den på takst...

Jaja, håper den er fiksa før våren og 19 toms hjula og resten av M teknikken skal på.. :twisted:

Skrevet

Kvalifiserer nok til bakskjermbytte det der. Får håpe den ikke blir kondemnert, men er jo såpass ny at den burde gå greit :) Krev å få tatt en hjulstillingskontroll også i tilfelle bakhjulet har blitt berørt. kjedelig om noen stag skal ha blitt bøyd osv. Da kan det fort bli dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...