Gå til innhold

JAAS-e21 s38 turbo.


Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvorfor så stor turbo??? Trodde du skulle bygge en kjørbar bil jeg med "liten" turbo og rask spool up for å ha en morsom gatebil, den turboen der passer mye bedre i en dragracebil er nå min mening...

Skrevet

Fordi dette er en stor motor. I e30n hadde jeg bw 475. denne hadde det største eksoshuset. a/r 1,33. 380n får 1.25. Med e30n hadde jeg bra med ladetrykk fra 3000, og fult på ca 4000.og det er slett ikke galt. med 380n på denne kommer det til og bli likt ca. Tipper det ikke er langt i fra det samme som du har i m50n.? finst ikke problem og kjøre bane med det registret. Kansje jeg ska kjøre dragrace og jeg.hehe :D Bilen som har rekorden i benken på ppf er en m5 3.6 med garrett gt4788. 88mm komphjul. og rykte på seg for og være en treig turbo. den hadde 0,5 i ladetrykk på 3000 i dynapacen. bremsa 1068 hjul hk på 2bar tror jeg det var.

S38 er en motor du kan ha sykt stor turbo på uten og få spesielt dårlig respons.Og så har den bra med sugehk før turboen spooler og. Di som har prøvd eller sittet på e30n jeg hadde klaget ihvertfall ikke på responsen i den. og det blir ikke noe verre i denne. (Så blir jakten på 900 hjul hk litt lettere med denne 8) )

Skrevet
Fordi dette er en stor motor. I e30n hadde jeg bw 475. denne hadde det største eksoshuset. a/r 1,33. 380n får 1.25. Med e30n hadde jeg bra med ladetrykk fra 3000, og fult på ca 4000.og det er slett ikke galt. med 380n på denne kommer det til og bli likt ca. Tipper det ikke er langt i fra det samme som du har i m50n.? finst ikke problem og kjøre bane med det registret. Kansje jeg ska kjøre dragrace og jeg.hehe :D Bilen som har rekorden i benken på ppf er en m5 3.6 med garrett gt4788. 88mm komphjul. og rykte på seg for og være en treig turbo. den hadde 0,5 i ladetrykk på 3000 i dynapacen. bremsa 1068 hjul hk på 2bar tror jeg det var.

S38 er en motor du kan ha sykt stor turbo på uten og få spesielt dårlig respons.Og så har den bra med sugehk før turboen spooler og. Di som har prøvd eller sittet på e30n jeg hadde klaget ihvertfall ikke på responsen i den. og det blir ikke noe verre i denne. (Så blir jakten på 900 hjul hk litt lettere med denne 8) )

Høres ut som et spennende mål, skal bli morsomt å se papirer på denne 8):applause:

Skrevet

Blir kjøring neste sommer ja tror jeg. Men den kommer ikke til snøen smelter nei.

Skrevet

Hehe :) Var forresten innom Prærien Racing og kjøpte noen bronzevinduer av Eivind, så stod M3'en din der, grymt! Skulle hatt på et trekk over den, var fullt av kattespor på den, hehe.

Skrevet

Å var du der ja. Mange galinger der :) . Ja savner m3n litt og i ny og ned når jeg står og sveiser på en gammel e21!=)

Skrevet

Dette er vel kanskje det råeste prosjektet jeg noengang har sett inne her, utrolig rått at du bruker e21.

Hvor tung tror du denne blir når du er ferdig? Håper den er klar til sommeren :)

Skrevet
Fordi dette er en stor motor. I e30n hadde jeg bw 475. denne hadde det største eksoshuset. a/r 1,33. 380n får 1.25. Med e30n hadde jeg bra med ladetrykk fra 3000, og fult på ca 4000.og det er slett ikke galt. med 380n på denne kommer det til og bli likt ca. Tipper det ikke er langt i fra det samme som du har i m50n.? finst ikke problem og kjøre bane med det registret. Kansje jeg ska kjøre dragrace og jeg.hehe :D Bilen som har rekorden i benken på ppf er en m5 3.6 med garrett gt4788. 88mm komphjul. og rykte på seg for og være en treig turbo. den hadde 0,5 i ladetrykk på 3000 i dynapacen. bremsa 1068 hjul hk på 2bar tror jeg det var.

S38 er en motor du kan ha sykt stor turbo på uten og få spesielt dårlig respons.Og så har den bra med sugehk før turboen spooler og. Di som har prøvd eller sittet på e30n jeg hadde klaget ihvertfall ikke på responsen i den. og det blir ikke noe verre i denne. (Så blir jakten på 900 hjul hk litt lettere med denne 8) )

Om du klarer å få 0.5bar allerede på 3000 og fullt (ca 1.5bar?) på 4500 så er det jo veldig bra da! :) Viste ikke at du hadde sett deg eit så høyt mål som 900whp, men blir vel alltid sånt at mye vil ha mere :D

Skrevet

Hadde fullt på 4500 a på e30n ihvertfall. Med STORT eksoshus. Og denne ska ikke bli noe værre. Heller bedre. Skal og kjøre 500 o/min høyere turtall på denne. Har handla ppf ventilfjær kit. Målet er 900whk på racefuel ja. er blitt avhengig desvere :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...