Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er korrekt, men du kan ikke starte webasto samtidig som motoren går, når det er over 6 varmegrader.

Den kan kun startes når tenningen er av eller på hakk 1 og det er under 16,5 varmegrader. Med engang tenningen slås på ACC eller helt på, så stoppes webasto, såframt at det da ikke er under 6,5 varmegrader.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fant akkurat ut via BMW Hamar at bilen min ikke kan programmeres om. For det første sa de at de færreste e39 kan programmeres om og når man i tillegg ikke har rest varme funksjon(som i mitt tilfelle, har kun max kjøling) så er det null håp uten å bygge om for en del 1000....

Morten

Skrevet

Jeg har restvarmefunksjon på min, så det er kanskje en mulighet for at jeg kan omprogramere da.... får ta en tur til BMW og sjekke opp i dag!

Skrevet
Ser ut til at det som er levert i England er forskjellig fra resten av Europa...

fant en link direkte til bmw installasjonsveiledning i en tråd på bmwland.co.uk:

http://www.reeve.org.uk/206EN.pdf

og en link til teknisk dokumentasjon:

http://techwebasto.com/thermosystems_automotive.htm

det er ikke engasjemanget det skal stå på dette forumet :D.har fått testet den ut noen dager nå.webastoen starter så å si hver gang jeg kjører med bilen.synes den går vel lenge, selv om motoren er varm.fant også en fjernkontroll i bilen etter hvert.og den funka gitt!så jeg kommer fram til at den fungerer som den skal...
Skrevet

Nå har jeg fått sjekka at min webasto også fungerer, men kun tilsatsvarme.

fyra opp i dag tidlig, 2,5 grader ute, og joda, det kom varm eksos ut av eksosrøret til webasto'n 8)

Gikk fremdeles når jeg var fremme ved jobben ikke lenge etterpå, slår seg av med en gang jeg slår av tenninga.

Da gjenstår det vel bare for meg å høre med bmw om de kan gjøre noen triks med obc'en... :D

Skrevet

Har du restvarmefunksjon på aircondition, eller max kjøling?

Jeg har ikke restvarme og fikk da beskjed om det ikke gikk å omprogrammere.

Kommer selv til å gå til innkjøp av en T 100HTM(via ebay.de) og å installere den i fht til dette:

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=41380&postdays=0&postorder=asc&highlight=telestart&start=0

Utifra alt jeg har lest så burde det fungere!

Fant forresten ut at vannpumpa på min webasto var gåen, bestilte via kcl.no og sparte ca 1000kr ifht koed og gsbildeler.

Morten

Skrevet

Hum, usikker, knappen viser bare tegn for kjøling og MAX. Har testa knappen med tenning av, da skjer det fint lite. Spørs nok om jeg også kommer til kort med omprogrammering.

Hvordan fant du ut at vannpumpa var gåen? Vet forsåvidt bare at min brenner funker..

Skrevet

MAX knappen vil bare virke om det er over 60 grader kjølevannstemeperatur på din motor.

Skal ikke gå an å starte når tenningen er av, men når tenningen er på hakk 1.

Skrevet

Ok, så når tenning er på pos 1, vil restvarmefunksjon i teorien igangsettes, mens pos 2 vil maks kjøling igangsettes?

Skal teste etterpå. Kan sjekke kjølevannstemp via "hemmelig" obc meny. Pleier å ligge på 80 grader der.

Skrevet

Det var ikke så veldig vanskelig å finne ut at vannpumpa var gåen, da den hadde fysisk delt seg. Dvs det har nok kommet vann inn i elektronikk delen som har pressa toppen av.

Her er bilde av "max kjøling" knappen:

po1doc9u6dbmowv0dr39.jpg

Og denne virker nok helst bare da du har starta bilen på varme sommerdager(funker sikkert på vinteren og men da er det jo som regel kaldt nok....).

Morten

Skrevet
Ok, så når tenning er på pos 1, vil restvarmefunksjon i teorien igangsettes, mens pos 2 vil maks kjøling igangsettes?

Skal teste etterpå. Kan sjekke kjølevannstemp via "hemmelig" obc meny. Pleier å ligge på 80 grader der.

Hvordan sjekker du kjølevannstemp via "hemmelig" obc meny?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...