svidkopp Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Jeg har kun analog klokke i min '97 BMW 318tds touring, og ønsker å bytte ut denne med den minste on board computeren som måler utetemperatur. Det er ikke viktig for meg med alle funksjonene man finner i en stor obc; jeg ønsker kun å se utetemperatur og klokke og vil gjøre det så enkelt som mulig. Er det noen som har gjort dette tidligere og vet hvordan jeg skal kople den? Så vidt jeg kan se er det ikke klargjort ledninger, så jeg må finne ut hvordan jeg skal kople dette. Jeg kan få en 7 knappers brukt obc til rundt 300,- på nettet, men vil mangle ledninger. Finnes det noen enkel måte å gjøre dette? Må jeg ha den rette pluggen eller kan jeg fikse det på annet vis? Er det eventuelt noen som har utstyret jeg trenger til salgs for en rimelig penge? Simen
conan Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Vanligvis ligger kablene klare til obc baki der. Har du sjekka skikkelig? Lyst opp godt og sett nedi?
svidkopp Skrevet September 29, 2009 Forfatter Skrevet September 29, 2009 Sjekket nettopp, men det er ingen andre kabler der, kun kabel til klokken med to ledninger, kabler til klimaanlegget og et par kontakter som gikk inn i plastveggen bak klimaanlegget (kupévifta?) Bilen er tyskimportert, så det kan være derfor den er litt annerledes? Har noen andre koplet slikt tidligere? Hvor mange ledninger går inn til den lille obc'en? Er det mer enn strøm og temperaturføler?
kasper Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Da er vi tre! Skulle gjerne hatt ute-tempen nå som det begynner å bli vintern!
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... nterte+obc
^th0mas^ Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Skulle gjerne gjort det samme. Analog klokke i bilen er skikkelig crap, spesielt når det er mørkt, man ser ingenting!
kasper Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jap! er litt crap. Men da tror jeg lyset har gått i din. Er alltid lys i min
^th0mas^ Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Godt mulig at lyset er borte. Fatter ikke at BMW lagde disse bilene med slike klokker. Selv min gamle KIA Sephia har digital klokke.
haavco Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 det er jo bare til og kjøpe seg en ute-inne termometer. kjøpte med voltmeter og jeg;)
opt Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg også hadde en plan om digital klokke og utetemp. Men prosjektet stranda da ledningene jeg fikk med fra koed ikke passa. Jeg skjønte ikke bæra av det koblingsskjema oppi her.
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 er veldig enkelt å koble opp. bare å følge fargene bak speedometeret.
Tomsti Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 jeg og får det ikke til. finner ingen ledninger, og har lett godt etter..
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 du finner ingen ledninger bak klokka, bare 2 eller noe. men alle ledningene sitter bak speedometeret. Det er veldig enkelt, koble deg inn på ledningene bak speedometeret og forleng de så de rekker bort til der klokka sitter. alt står enkelt forklart på koblingsskjemaet i linken min. Kan godt forklare underveis hvis dere vil. har ikke tid å skrive hele fremgangsmåten nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå