Gå til innhold

E36: Bytte ut analog klokke med liten computer, e36


svidkopp
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kun analog klokke i min '97 BMW 318tds touring, og ønsker å bytte ut denne med den minste on board computeren som måler utetemperatur. Det er ikke viktig for meg med alle funksjonene man finner i en stor obc; jeg ønsker kun å se utetemperatur og klokke og vil gjøre det så enkelt som mulig.

Er det noen som har gjort dette tidligere og vet hvordan jeg skal kople den?

Så vidt jeg kan se er det ikke klargjort ledninger, så jeg må finne ut hvordan jeg skal kople dette. Jeg kan få en 7 knappers brukt obc til rundt 300,- på nettet, men vil mangle ledninger.

Finnes det noen enkel måte å gjøre dette? Må jeg ha den rette pluggen eller kan jeg fikse det på annet vis?

Er det eventuelt noen som har utstyret jeg trenger til salgs for en rimelig penge?

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekket nettopp, men det er ingen andre kabler der, kun kabel til klokken med to ledninger, kabler til klimaanlegget og et par kontakter som gikk inn i plastveggen bak klimaanlegget (kupévifta?)

Bilen er tyskimportert, så det kan være derfor den er litt annerledes? Har noen andre koplet slikt tidligere? Hvor mange ledninger går inn til den lille obc'en? Er det mer enn strøm og temperaturføler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du finner ingen ledninger bak klokka, bare 2 eller noe. men alle ledningene sitter bak speedometeret. Det er veldig enkelt, koble deg inn på ledningene bak speedometeret og forleng de så de rekker bort til der klokka sitter. alt står enkelt forklart på koblingsskjemaet i linken min. Kan godt forklare underveis hvis dere vil. har ikke tid å skrive hele fremgangsmåten nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...