Gå til innhold

TD/TDS går dårlig

Grimmi
 Share

Anbefalte innlegg

angående å stå å spinnne med bremsa inne så har jeg ikke prøvd dette.. er begrensa hvor bra dette funker på min bil da jeg har helt annen bremsebalanse enn originalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

524 td (e28) pumpa kan brukes ja, da kan man manuelt justere mengden (istedetfor elektronisk).

men det finnes noe som heter 525 TD, så fint å skille mellom dem.. og denne har samme pumpe som tds.. samme med 2,4td fra 88, denne er også elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrivefeil med element gitt! beklager den :P hehe.. for å si det sånn. ikke noe bremser inne i bildet her. veit ikke hvor du har det fra. men mtp effekt. JO. det har faktisk vært tilfelle med orginalt 10mm element i pumpa benka 270hk i motor..

Dette her kan jeg bekrefte at stemmer. Ble bremset det i to biler. Og dem holder. Så er ikke noe problem. Så pumpa leverer nok. Er ikke den det står på. Er fortsatt den turboen som er problemet.

Og at disse motoren har dårlig topp må jo være galt. Har jo brukt en som herje bil i ett par år nå. Gått kun på høye turtall osv. Går like pent. Har også hentet en som har gått 415000 km nå. Går som ei klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker ikke om holdbarheten, snakker om portene og forkammer..

vil veldig gjerne vite hva som er gjort med denne med 270 hk i motor? et 10mm element leverer enkelt og greit ikke nok til dette.. det er helt i grenseland for hva den teoretisk leverer (perfekt forbrenning osv)... høres mer ut som en kjempesnill benk, eller tenkte tall..

det er jo bare helt latterlig å si at det ikke er pumpa det står på.. det er turbo, pumpe, manifolder, porter... ja turboen er alt for liten. og pumpe elementet er alt for lite..

turboen er dog for liten for originalt element, det er det ikke tvil om ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er målinger hentet fra 2forskjellige benker og 2forskjellige firmaer.. så at den pumpa ikke leverer nok er bare tull. denne regnemåten din om hvem elemtent som holder til så å så mye effekt er kun teoretisk bullcrap.. veit om en som benka 208hk og 455nm på hjul med en løen dieselbox og org cooler. kun en bittelitt større turbo. skjønner ikke helt greia me å si at det er umulig å hente så mye effekt ut a den motorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri sagt at det ikke går ann å hente mer effekt ut av motoren..jeg driver med det selv. men det er veldig rart at historiene du forteller er stikk i mot resten av VERDEN... og "min" måte å regne på er ikke noe avansert.. denne hadde du også skjønt om du visste hvordan ei pumpe fungerte.. det er bare å ta måltallet på hvor mye diesel et element kan levere, så har man tabeller på hvor mye dette kan brenne til.

har du i det hele tatt hatt oppe ei slik pumpe? noen gang justert parametere i chip selv?

justert pumpe selv?

å kalle mine innlegg for teoretisk bullcrap når du åpenbart aldri har drevet med dette selv blir jo bare en farse.

er vesentlig forskjell på 270 og 208 hk.. greit hjul og "motor", men fremdeles grei forskjell.

hvis det nå stemmer med oppimot 270hk, så er det helt sensasjonelt på origianlt element og det tøyer de fysiske begrensningene.. så da vil jeg mer enn gjerne vite hva som er gjort med disse motorene? det må jo gå an å få vite om dette stemmer? da sjak jeg med glede kjøpe produkter av dem som har fått det til..

isteden for å være frekk så kan du forklare hva som er gjort om du vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrivefeil med element gitt! beklager den :P hehe.. for å si det sånn. ikke noe bremser inne i bildet her. veit ikke hvor du har det fra. men mtp effekt. JO. det har faktisk vært tilfelle med orginalt 10mm element i pumpa benka 270hk i motor..

Vilket oppsett har han på motorn?ka som er gjort?for å oppnå ca270hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Med annen turbo og eksos, manuell gir+ forsterket clutch så har vi benket den til 270hk

Er vel ikke det du tenkte på.

Har du manuell, hva med katalysatoren skal den fjernes

Klarer vel drøye + 35- 40hk om du fjerner kat

--

Egil / ES Tuning

Tempeveien 31

7037 Trondheim, Norway

Dette var mailen jeg fikk fra dem en gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilket oppsett har han på motorn?ka som er gjort?for å oppnå ca270hk

hør med es tuning :) dem har tunet en sånn til 270hk + ultimo i drammen mener jeg at også har tall rundt deromkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.min bil er chippa for ikke gatebruk...ryker masse.har større eksos,kn filter.justert opp turbotrykket med 3 omdreininger på staget på turbo.vet ikke vor mye d er..tipper den er på ca 190hk nu

ska skifte til større intercooler snart.mulig anna turbo.

lurer på om jeg kan få ut 220hk med den orginale turbo?

fjærne kat.35-40 hk??hørtes mye ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 3 toms eksos strakt fra turbo og ut, ingen egr/agr,ekstern større facet matepumpe, og custom "chippa" bil av norspeed (brede), helt uten hensyn til røyk, kun effekt. den er justert opp så mye at den tar diesel fra mappet på så lave turtall at man sliter med å få den ned på tomgang. ladetrykk på mellom 1,5 og 1,7 alt ettersom.. ja den ryker myyyye. ikke sjans at det er i nærheten av 270hk..

og 35/40 hk på kat høres mye ut, men kan egentlig ikke uttale meg om dette da jeg aldri har trimma noen tds med kat.

jeg tviler på at du greier 220 på org turbo, da denne er liten. men så tviler jeg på 270 så kanksje ikke jeg er den rette å høre på her..

3 omdreininger på wastegate staget er ingenting.. mener å huske at om du bunner det så ligger du på ca 1,2.

hvilket nummer har du på styreenheten din? 3 siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...