Yeah_dude Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Btw, skifter man oljen hver gang man bytter oljefilter, eller kan det hende jeg bare trenger å bytte filteret? Og hvor ofte skal det gjøres? Bump
Lars89 Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Skifter begge deler samtidig, evt bytte filter annenhver gang hvis man bytter olje ofte. Men vil absolutt anbefale hver gang. Liten utfgift i bil-sammenheng
Yeah_dude Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Skifter begge deler samtidig, evt bytte filter annenhver gang hvis man bytter olje ofte. Men vil absolutt anbefale hver gang. Liten utfgift i bil-sammenheng Filteret er en liten utgift ja, oljen derimot koster ~1000 kr . Hvor ofte skal oljen skiftes da? Mener å huske jeg hørte hver 15 000 km synes det høres veldig ofte ut :S kjøper Castrol helsyntetisk, det skal jo være den beste oljen som skal holde uendelig sies det.
Bimmerlars Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehe nei. Holder nok ikke uendelig. 15.000 er maks jeg ville kjørt. Skifter gjerne før jeg har kjørt 10.000. At frittstående verksteder overser slitte slitedeler stemmer nok ikke. De vil også tjene penger. Servicen er bare litt billigere siden time prisen er lavere. Tar du ikke vare på bilen kommer den til å svikte deg en dag. Men klart, er den så røten at du bare skal ha den ett år for så og kaste den kan du jo drøye litt av vedlikeholdet.
Yeah_dude Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Hadde bare hørt det, men googlet litt rundt og fant ut at det er vanlig å skifte oftere enn det også. Nå lyser service lampen rødt også, så må få meg til å gjøre det snart!
Wacman Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Når det gjelder alderen på bilen; Jeg har en bil som er like gammel,men er såpass heldig at jeg jobber for en BMW forhandler,og ordner sånt litt på si'. Men,servicelampene på bilen min følges slavisk! Lyser det bremsevæskeskift (insp.2) er det den servicen som skal tas,jobben er ikke så vanskelig,og jeg hjelper mekanikeren som gjør jobben så jeg også lærer det,men nekter fremdeles å ta sånt selv. Å skifte mikrofilter og oljefilter er veldig enkelt,men særlig inspection 2 inneholder faktisk sjekk av foringer,drivlinje,bremser og karrosseritilstand også. er det automat,bør også kassa "flushes" hver 100.000km,for å beholde myk giring og langtlevende kasse. (på en '97,sjekk også bremserøra før de dreper en EUkontroll ) Men ikke gårdsplass-skru den bilen.. da ender det med en gammal haug verken du eller andre vil ha senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå