Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifter begge deler samtidig, evt bytte filter annenhver gang hvis man bytter olje ofte. Men vil absolutt anbefale hver gang.

Liten utfgift i bil-sammenheng :wink:

Skrevet
Skifter begge deler samtidig, evt bytte filter annenhver gang hvis man bytter olje ofte. Men vil absolutt anbefale hver gang.

Liten utfgift i bil-sammenheng :wink:

Filteret er en liten utgift ja, oljen derimot koster ~1000 kr . :P

Hvor ofte skal oljen skiftes da? Mener å huske jeg hørte hver 15 000 km synes det høres veldig ofte ut :S kjøper Castrol helsyntetisk, det skal jo være den beste oljen som skal holde uendelig sies det.

Skrevet

Hehe nei. Holder nok ikke uendelig. 15.000 er maks jeg ville kjørt. Skifter gjerne før jeg har kjørt 10.000. At frittstående verksteder overser slitte slitedeler stemmer nok ikke. De vil også tjene penger. Servicen er bare litt billigere siden time prisen er lavere.

Tar du ikke vare på bilen kommer den til å svikte deg en dag. Men klart, er den så røten at du bare skal ha den ett år for så og kaste den kan du jo drøye litt av vedlikeholdet.

Skrevet

Hadde bare hørt det, men googlet litt rundt og fant ut at det er vanlig å skifte oftere enn det også. :P

Nå lyser service lampen rødt også, så må få meg til å gjøre det snart!

Skrevet

Når det gjelder alderen på bilen; Jeg har en bil som er like gammel,men er såpass heldig at jeg jobber for en BMW forhandler,og ordner sånt litt på si'.

Men,servicelampene på bilen min følges slavisk! Lyser det bremsevæskeskift (insp.2) er det den servicen som skal tas,jobben er ikke så vanskelig,og jeg hjelper mekanikeren som gjør jobben så jeg også lærer det,men nekter fremdeles å ta sånt selv.

Å skifte mikrofilter og oljefilter er veldig enkelt,men særlig inspection 2 inneholder faktisk sjekk av foringer,drivlinje,bremser og karrosseritilstand også.

er det automat,bør også kassa "flushes" hver 100.000km,for å beholde myk giring og langtlevende kasse.

(på en '97,sjekk også bremserøra før de dreper en EUkontroll :P )

Men ikke gårdsplass-skru den bilen.. da ender det med en gammal haug verken du eller andre vil ha senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...