Gå til innhold

E85 på s14


Stian_B
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann noen som veit hvordan det er å kjøre med e85 på s14?

Tenkte å ha følgende oppsett i utgangspunktet:

Carbonplenium

Vasse kammer

Større dyser

Justerbar bensintrykksregulator.

Datasprut...

Tenkte å kjøpe justerbare kammdrev og større dyser men usikker på hvor store dyser man trenger for dette...Bør man ha noen annen bensinpumpe? Og hvordan tenning bør man kjøre på da? Man senker tenningen? For e85 har vel høyere forbrenningsgrad?

Takker for svar...

MVH Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobler du dysestørelsen har du nok å gå på:)

hvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også.

eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett.

Jeg ville byttet pumpen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobler du dysestørelsen har du nok å gå på:)

hvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også.

eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett.

Jeg ville byttet pumpen ja.

Veit du hva orginal størrelsen er på s14 2,3l?

Hvordan pumpe bør man bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg jo, men hva er vitsen med mere hk hvis ikke du kan kjøre utforbi by grensa pga at det ikke finnes E85 pumper.. Det finnes 19 stasjoner med E85 pumpe i norge ifølge Statoil sine sider.. Er vel bare de som tilbyr E85, var det for en stund tilbake vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...