Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann noen som veit hvordan det er å kjøre med e85 på s14?

Tenkte å ha følgende oppsett i utgangspunktet:

Carbonplenium

Vasse kammer

Større dyser

Justerbar bensintrykksregulator.

Datasprut...

Tenkte å kjøpe justerbare kammdrev og større dyser men usikker på hvor store dyser man trenger for dette...Bør man ha noen annen bensinpumpe? Og hvordan tenning bør man kjøre på da? Man senker tenningen? For e85 har vel høyere forbrenningsgrad?

Takker for svar...

MVH Stian.

Skrevet

dobler du dysestørelsen har du nok å gå på:)

hvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også.

eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett.

Jeg ville byttet pumpen ja.

Skrevet
dobler du dysestørelsen har du nok å gå på:)

hvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også.

eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett.

Jeg ville byttet pumpen ja.

Veit du hva orginal størrelsen er på s14 2,3l?

Hvordan pumpe bør man bruke?

Skrevet

det er jeg ikke sikker på nei.

sjekk nummeret på dysa å søk via google. da finner du det nok.

Bosch 044 holder i massevis

Skrevet

Unskyld at jeg spørr, men hvorfor gidder du kjøre på E85?

Du får kansje 20% flere hk, men den vil sammtidig bruke 20% mere drifstoff også selges jo E85 svært få plasser!

Skrevet

Ja det skjønner jeg jo, men hva er vitsen med mere hk hvis ikke du kan kjøre utforbi by grensa pga at det ikke finnes E85 pumper.. Det finnes 19 stasjoner med E85 pumpe i norge ifølge Statoil sine sider.. Er vel bare de som tilbyr E85, var det for en stund tilbake vertfall.

Skrevet

e85 er vel generelt bedre for motoren også da den hjelper til med bedre kjøling etc enn bensin. Alt blir også skinnende rent inni motoren isteden for sota ihjel :)

Eneste ulempen er vel kanskje at den blir litt mer tungstarta i kulde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...