Stian_B Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Heisann noen som veit hvordan det er å kjøre med e85 på s14? Tenkte å ha følgende oppsett i utgangspunktet: Carbonplenium Vasse kammer Større dyser Justerbar bensintrykksregulator. Datasprut... Tenkte å kjøpe justerbare kammdrev og større dyser men usikker på hvor store dyser man trenger for dette...Bør man ha noen annen bensinpumpe? Og hvordan tenning bør man kjøre på da? Man senker tenningen? For e85 har vel høyere forbrenningsgrad? Takker for svar... MVH Stian.
Stramvaier Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Jeg skal kjøre med det neste år så ring på eller noe for jeg handlelista;)
Stramvaier Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Har kammer til deg. schrick 284/276 må ha kvassere enn det
Stian_B Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Har kammer til deg. schrick 284/276 hvor mye ønsker du for de? hehe disse trenger man vel heller ikke å bearbeide toppen for el strammere fjører...
ehrnst Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 dobler du dysestørelsen har du nok å gå på hvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også. eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett. Jeg ville byttet pumpen ja.
Stian_B Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 dobler du dysestørelsen har du nok å gå påhvorfor justerbar BTR? grunntrykket er vel 3 bar orginalt, noe de fleste dyser er speca på også. eneste er jo om du går for store dyser så vil PW på tomgang bli veldig lavt, men det vil sikkert gå greit uansett. Jeg ville byttet pumpen ja. Veit du hva orginal størrelsen er på s14 2,3l? Hvordan pumpe bør man bruke?
ehrnst Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 det er jeg ikke sikker på nei. sjekk nummeret på dysa å søk via google. da finner du det nok. Bosch 044 holder i massevis
Stramvaier Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Kjøp pumpe hos KRB Trading på Steinberg, han vet akkurat åssen pumpe du skal ha, jeg har bestilt pumpe der.
Øyvind L. Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Unskyld at jeg spørr, men hvorfor gidder du kjøre på E85? Du får kansje 20% flere hk, men den vil sammtidig bruke 20% mere drifstoff også selges jo E85 svært få plasser!
Rayman Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Akuratt du får kanskje 20-25% mer hk med de modsa
Øyvind L. Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Ja det skjønner jeg jo, men hva er vitsen med mere hk hvis ikke du kan kjøre utforbi by grensa pga at det ikke finnes E85 pumper.. Det finnes 19 stasjoner med E85 pumpe i norge ifølge Statoil sine sider.. Er vel bare de som tilbyr E85, var det for en stund tilbake vertfall.
Wendel Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 e85 er vel generelt bedre for motoren også da den hjelper til med bedre kjøling etc enn bensin. Alt blir også skinnende rent inni motoren isteden for sota ihjel Eneste ulempen er vel kanskje at den blir litt mer tungstarta i kulde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå