Gå til innhold

E61LCI 525DAT Edition Sport - Spørsmål vedr. Hartge senking

lstraand
 Share

Anbefalte innlegg

Da er endelig min nye 5-serie på plass i garasjen :D En fantastisk bil! Må rette en ekstra stor takk til Bilsalongen/ Solberg Bil i Skien for utmerket oppfølging og meget god service.

Utover standard og Edition Sport er det blant annet telefon, navi proff, ProLogic 7 HiFi, Lyspakke, avtagbart hengerfeste, mørke ruter, PDC, utvidet klima, M6 19" felger sommer og BMW M-sport 18" på vinter.

Etter gode erfaringer med senking av BMW 3-serier var det enkelt å gjøre det samme med denne bilen. Jeg må si at jeg ikke er helt fornøyd med resultatet, jeg hadde forventet en liten "stuk". Resultatet er at bilen er 3 cm lavere bak enn foran, målt mellom hjul og hjulbue, bilen ser baktung ut.

Dimensjon foran: 245/35-19 (4 cm mellom hjul og hjulbue)

Dimensjon bak: 275/35-19 (1 cm mellom hjul og hjulbue)

Det er Hartge senkesett (byttet fjærer foran og stag bak) som er montert, er det andre med denne erfaringen? Legger ved noen bilder for å illustre problemstillingen. NB: Profilen på dekkene forklarer ikke hele forskjellen, det er kun snakk om ca 1 cm forskjell på 245 og 275...

cqwz1ni55l72usykut0a.jpg

6j49mlzggawl9xm9sh3x.jpg

x7k3a2hwmp7cwjdv3t2w.jpg

mic5j5w1isqaimlnt0n4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med Hartge oppsettet på min i over ett år nå og er knallfornøyd. Kjører med 245/30 ZR 20 foran og 295/25 ZR 20 bak og har ikke samme problem som du har. Mine fjærer satt seg litt etter en stund så kan jo hende det gjør med dine også dersom de ikke har sitti på så lenge. Utover det ville jeg kanskje ha kontaktet Hartge igjen å hørt med de. Jeg fikk spell nye fjærer til min nå for litt siden (og har byttet til de) ettersom Hartge gjorde noen endringer på de eksisterende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Saltkjelen. Jeg var innom Stenshagen før helgen for å sammenligne med en annen bil med 19" og M-sport. Min bil var da kun 0,3 cm lavere foran, så her må det være noe galt... Bak derimot ser det ut til å være riktig, min er 3 cm lavere. Har også verifisert typenr på Hartge fjærene.

Legger ved noen nye bilder som viser målinger mellom felgkant og hjulbue. Regner med dere med Hartge senkesett har andre mål spesielt foran.

Jeg er i dialog med Strandveien auto så jeg regner med dette ordner seg.

Mål foran:

u301226d3j8qm4nykyjc.jpg

Mål bak:

012snlkc6qrd5godbnpn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...