Gå til innhold

Bilen rister ved 1gir & R når motor er varm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette problemet har jeg hadd flere ganger. Sist kjørte jeg fra Krsand til Horten fergekai(3-4timer i strekk). Når jeg da begynte å slure på gassen i 1gir(når hver enkelt bil skulle ombord i fergen) begynte bilen/motoren å riste ekstremt. Dette er bare når jeg slurer på clutchen, men når cluchen er ute så er det ingen risting i 1gir.

Samme problem skjer i Rev og turtall har ingen påvirkning på ristingen.

Kjører en E36 320 95mod..

Noen som vet hva som er feil?

Skrevet

Har samme problem på e46 320d, jeg lurer på om det kan være clutchen som er slitt. Hos meg blir ristingen redusert ved høyere turtall.

Skrevet

min har rundet 200,000km så tror også det er clutchen igrunn. Det virker som platene ikke treffer hverandre under sluringen som skaper ristingen, men rart at dette bare skjer etter laangkjøring..

Skrevet

Har samme problem på min E34 524td.. har egentlig ikke tenkt på om det er når jeg har kjørt langt eller ikke.. bare at det er periodisk.. prøvde å holde litt turtall å slippe clutchen sakte, både med og uten bremse.. men da var det ingen vibrasjon.. kun på tomgang.. så virket litt rart.. men mulig det er slitt clutch som nevnes her..

Skrevet

Har samme problemet, men det kommer og går uansett temperatur virker det som.

Uansett så er det clutch, eller hardy skive.

Skrevet

Vil nok tro at problemet oppstår når bilen er mest følsom, som er ved lavest giring, som igjen er i 1. eller revers.

Merket at min i tillegg sluret på clutchen med henger på og fullt pådrag i 5. gir.

Det som gjør at clutchen er slik, er mulig slike rykk utjevningsfjører som er inne i clutchen, har jeg blitt fortalt.

Clutchen skal være såpass slitt at disse er kommet fram, eller at de har løsnet på en måte og lager krøll.

Men kanskje noen eksperter kan bekrefte eller avkrefte dette?

Uansett så kjører jeg videre til clutchen blir plagsomt dårlig eller verre enn det er.

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...