1and0nly Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Dette problemet har jeg hadd flere ganger. Sist kjørte jeg fra Krsand til Horten fergekai(3-4timer i strekk). Når jeg da begynte å slure på gassen i 1gir(når hver enkelt bil skulle ombord i fergen) begynte bilen/motoren å riste ekstremt. Dette er bare når jeg slurer på clutchen, men når cluchen er ute så er det ingen risting i 1gir. Samme problem skjer i Rev og turtall har ingen påvirkning på ristingen. Kjører en E36 320 95mod.. Noen som vet hva som er feil?
bmwsel Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har samme problem på e46 320d, jeg lurer på om det kan være clutchen som er slitt. Hos meg blir ristingen redusert ved høyere turtall.
1and0nly Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 min har rundet 200,000km så tror også det er clutchen igrunn. Det virker som platene ikke treffer hverandre under sluringen som skaper ristingen, men rart at dette bare skjer etter laangkjøring..
S.Hafsmo Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 sannsynligvis clutchen. Granadan min var slik når den ble varm, og da var det clutchen som var dårlig.
vagga Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har samme problem på min E34 524td.. har egentlig ikke tenkt på om det er når jeg har kjørt langt eller ikke.. bare at det er periodisk.. prøvde å holde litt turtall å slippe clutchen sakte, både med og uten bremse.. men da var det ingen vibrasjon.. kun på tomgang.. så virket litt rart.. men mulig det er slitt clutch som nevnes her..
Otis Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Har samme problemet, men det kommer og går uansett temperatur virker det som. Uansett så er det clutch, eller hardy skive.
1and0nly Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 Har dere det bare i første gir eller i reverse også? Hvis jeg prøver å ta av i 2gir så går det greit:S
vagga Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 kun 1. og revers jeg har problemet på.. og er uansett om det er varm eller kald bil... oppdaget jeg idag..
bmwsel Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Hos meg er det ved igangsetting av bilen, somme om der er revers eller 1 gir.
Otis Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Vil nok tro at problemet oppstår når bilen er mest følsom, som er ved lavest giring, som igjen er i 1. eller revers. Merket at min i tillegg sluret på clutchen med henger på og fullt pådrag i 5. gir. Det som gjør at clutchen er slik, er mulig slike rykk utjevningsfjører som er inne i clutchen, har jeg blitt fortalt. Clutchen skal være såpass slitt at disse er kommet fram, eller at de har løsnet på en måte og lager krøll. Men kanskje noen eksperter kan bekrefte eller avkrefte dette? Uansett så kjører jeg videre til clutchen blir plagsomt dårlig eller verre enn det er.
vagga Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 samme her.. så lenge man har utstyr klart og slikt så er det jo fort gjort å bytte en clutch
1and0nly Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Hva kan der være som skaper ristingen på clutchen da? hovedsylinder, slavesylinder eller clutchplaten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå