///stian Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf Kom over denne, og jeg tenkte at flere med diesel bil hadde gått av å få lest igjennom den. Beklager om det er repost. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Det er en repost, men det kan være greit med en påminnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hva er de i utgangspunktet til? De må vel være der for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Som det framgår av artiklen er hensikten med disse flapsene å forkorte eller forlenge lengden på innsugsmanifolden og dermed påvirke dreiemomentet. Så har det tydeligvis oppstått tilfeller hvor disse flapsene har løsnet og blitt sugd inn i forbrenningskammeret med påfølgende motorhavari som resultat. Jeg har selv en 320 d 2004 og sjekket med Bavaria mhp risiko, konsekvenser osv og de sa at dette er en mygg som er blitt til en elefant. Det har rett nok skjedd (et fåtall) havari(er), men det er andre problemer som har forårsaket større problemer enn dette (uten at det ble utbrodert noe mer). Han sa også at i de tilfellene de kjente til hadde flapsen(e) bare løsnet og blitt sittende i innsuget. Eneste konsekvens var at bilen dro litt dårligere og det var bare å skru av innsuget og feste disse flapsene igjen..Det siste virket litt rart på meg for disse flapsene er jo skrudd fast med mutre på armen de er montert på så da må jo mutrene har blitt sugd inn i forbrenningskammeret vil jeg tro...og konsekvensene ser vi jo på bildene..Han sa videre at BMW hadde byttet ut disse flapsene med en plastenhet som var støpt i ett stykke og dermed uten risiko for at disse komponentene løsner (står også i artiklen). Spørsmålet da blir hvilke modeller som har "plastflaps" og hvilke som har "skrueflaps".... Sikkert greit å sjekke ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Eg har stålflaps på min, jeg tok av innsuge og der var det 2stk som var løse (ramlet ut bare jeg var borti med fingen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Joda, men i artikkelen taes de jo helt bort. De byttes ikke ut med plast. De må jo ha en slags oppgave siden de er der, og da ville jeg jo heller kjøpt de i plast i stedet for å fjerne dem De putter jo ikke bare inn en del som egentlig ikke trengs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Privat personene som har demontert dem sier at de ikke merke noen forskjell. Men de utgjør nok en mikroskopisk forskjell på forbrenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Eg har stålflaps på min, jeg tok av innsuge og der var det 2stk som var løse (ramlet ut bare jeg var borti med fingen) Og du har 184hk motoren? Mulig de byttet ut stål med plast på faceliften. Jeg har ikke sjekket min, og eg har faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Privat personene som har demontert dem sier at de ikke merke noen forskjell.Men de utgjør nok en mikroskopisk forskjell på forbrenningen. Ikke noe på forbruk heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hmm... Nesten så man må bare ta opp og se på det der! Småskummelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnm3 Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 er de slik på e90 320disel og?? 06 mod??? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredriksen Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Eg har stålflaps på min, jeg tok av innsuge og der var det 2stk som var løse (ramlet ut bare jeg var borti med fingen) Og du har 184hk motoren? Mulig de byttet ut stål med plast på faceliften. Jeg har ikke sjekket min, og eg har faceliften. Men ifølge artikkelen er det bare nyere M57 motorer som kan bli utsatt for dette, ikke E39. Vertflall ikke pre-facelift, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Joda, men i artikkelen taes de jo helt bort. De byttes ikke ut med plast.De må jo ha en slags oppgave siden de er der, og da ville jeg jo heller kjøpt de i plast i stedet for å fjerne dem De putter jo ikke bare inn en del som egentlig ikke trengs Ser ikke ut som det går an og få de i løs vekt... (i hvertfall i følge realoem.com) Eks. 525d: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40 På de nye LCI-modellene ser det sånn ut:(fortsatt 525d) http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40 Legg til merke det nederste bildet hvor det står "without flap control". Det ser ikke ut til å være likedan på 530d og 535d... 520d i LCI med den nye N47 motoren har en helt annen innsugsmanifold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Har 184Hk'en ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå