Gå til innhold

Til diesel folket! (mulige repost)


///stian
 Share

Anbefalte innlegg

Som det framgår av artiklen er hensikten med disse flapsene å forkorte eller forlenge lengden på innsugsmanifolden og dermed påvirke dreiemomentet. Så har det tydeligvis oppstått tilfeller hvor disse flapsene har løsnet og blitt sugd inn i forbrenningskammeret med påfølgende motorhavari som resultat. Jeg har selv en 320 d 2004 og sjekket med Bavaria mhp risiko, konsekvenser osv og de sa at dette er en mygg som er blitt til en elefant. Det har rett nok skjedd (et fåtall) havari(er), men det er andre problemer som har forårsaket større problemer enn dette (uten at det ble utbrodert noe mer). Han sa også at i de tilfellene de kjente til hadde flapsen(e) bare løsnet og blitt sittende i innsuget. Eneste konsekvens var at bilen dro litt dårligere og det var bare å skru av innsuget og feste disse flapsene igjen..Det siste virket litt rart på meg for disse flapsene er jo skrudd fast med mutre på armen de er montert på så da må jo mutrene har blitt sugd inn i forbrenningskammeret vil jeg tro...og konsekvensene ser vi jo på bildene..Han sa videre at BMW hadde byttet ut disse flapsene med en plastenhet som var støpt i ett stykke og dermed uten risiko for at disse komponentene løsner (står også i artiklen). Spørsmålet da blir hvilke modeller som har "plastflaps" og hvilke som har "skrueflaps"....

Sikkert greit å sjekke ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har stålflaps på min, jeg tok av innsuge og der var det 2stk som var løse (ramlet ut bare jeg var borti med fingen)

Og du har 184hk motoren?

Mulig de byttet ut stål med plast på faceliften.

Jeg har ikke sjekket min, og eg har faceliften.

Men ifølge artikkelen er det bare nyere M57 motorer som kan bli utsatt for dette, ikke E39. Vertflall ikke pre-facelift, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men i artikkelen taes de jo helt bort. De byttes ikke ut med plast.

De må jo ha en slags oppgave siden de er der, og da ville jeg jo heller kjøpt de i plast i stedet for å fjerne dem

De putter jo ikke bare inn en del som egentlig ikke trengs

Ser ikke ut som det går an og få de i løs vekt... (i hvertfall i følge realoem.com) :(

Eks. 525d:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

På de nye LCI-modellene ser det sånn ut:(fortsatt 525d)

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

Legg til merke det nederste bildet hvor det står "without flap control".

Det ser ikke ut til å være likedan på 530d og 535d... :?

520d i LCI med den nye N47 motoren har en helt annen innsugsmanifold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...