Gå til innhold

Mest "fornuftige" motor i E39


AreGar
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bil og ser ut som valget faller på en E39.

Hvordan motor bør jeg se etter?

Har kikket på 520d Touring, er det noen andre motorer som burde vurderes?

Jeg trenger i hovedsak en familiebil så 540 er vel dessverre ikke interessant.. :(

I neste sommer kommer bilen til å dra på langtur rundt i Europa så vil gjerne ha noe som bruker lite drivstoff, men har også planer om å beholde bilen i noen år så er greit å ha en bil som har lite utgifter mtp vedlikehold, selv om det kan bli hovedservice i Polen el. til sommern :D

Er det slik å forstå at manuell-gir er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite budsjett ville jeg også vurdert 525d og 530d.

Syns 2-literne blir for lite i en 5er.

Automat passer absolutt best i en 5-serie. Kassene til BMW er berykta for å ryke etter 2-300 000 km hvis de ikke får skifta olja i tide. 520d får du bare med manuell.

Ang. vedlikeholds/driftsutgifter er gjerne diesel billigst helt til det evt skjer noe med motoren. Turbo, dyser og dieselpumpe koster fort litt penger...

Kjøper man en bil med lav/normal km-stand burde den by p lite problemer :wink:

Les denne før evt kjøp :wink:

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet er på ca 100 000+/-

Spørs om jeg bestemmer meg for å ha en fornuftig (les kjedelig) bil eller to stk..

Lyst på en litt sprekere vinterbil også.. type 525/535/300E elns, men det tar jeg som det kommer..

Grunnen til at jeg tenkte på 520d er at den går visstnok på under 0,5mila.

Kjørte en MB 220 CDI fra Oslo til Bodø på 0.49 og det var svært velkomment i forhold til når jeg kjørte min E28 528i opp :D.. Den var godt over litern.. Og det gjør nok en god del kr i det lange løp..

Hvordan er forskjellen i forbruk på 520d og 525tds ? Antar det er det den heter.. 530 er garantert for dyrt for meg pr idag :/

Hadde planer om å finne en bil med fullt service hefte så kan vel ikke være for kresen på motor med mitt budsjett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du i det hele tatt en 520d til 100.000? Tror du må legge på 50.000 om du ikke skal velge mellom biler på nederste hylle - dvs biler som har gått langt med lite utstyr.

I forhold til ditt bruk ville jeg gått for en 520d - lavt forbruk, samt at den ikke finnes med automat, for da slipper du den kostnaden og irritasjonen når automatkassa begynner å kvelde.

Jeg ville som sagt lagt litt mere penger i det og kjøpt en 2001-modell eller nyere - facelift... Ville selvfølgelig satset på en maed lav km og med en del utstyr. Utstyret jeg ville satt veldig høyt er webastovarmer og cruisekontroll(dette er gull når du kjører langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525d synes jeg er en veldig god motor i en E39, godt med krefter, ganske lavt forbruk med snill pedal og forholdsvis god holdbarhet.

Hadde nok aldri kjøpt en med automatkasse nei, må si jeg personlig liker manuell best og samtidig en mer holdbar kasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520d er helt klart et fornuftig e39 kjøp. men ligger som regel fra 140' , denne er billigst til nå. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16718385

Har kikket en del på den typen bil, på 525d er favortitten da, men de blir for dyr.

En godt vedlikeholdt 525tds kan også være et alternativ, sjøl om eg syns mange er overprisa. Gikk selv fra E28 til E39 525tds :) .

Den har manuell gir og er gått 440' km :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Så da blir det nok 520d eller 525d..

Har ingen hast med å kjøpe så kommer nok til å vente på rette bilen..

Får se hvor langt ned de går før jeg kjøper..

Satser på at noen plutselig trenger penger fort og selger sin full-servicede bil i full hast billig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Så da blir det nok 520d eller 525d..

Har ingen hast med å kjøpe så kommer nok til å vente på rette bilen..

Får se hvor langt ned de går før jeg kjøper..

"Satser på at noen plutselig trenger penger fort og selger sin full-servicede bil i full hast billig ":D

Ja,og da er det helt sikkert flere en du som står klar med lommeboka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Så da blir det nok 520d eller 525d..

Har ingen hast med å kjøpe så kommer nok til å vente på rette bilen..

Får se hvor langt ned de går før jeg kjøper..

"Satser på at noen plutselig trenger penger fort og selger sin full-servicede bil i full hast billig ":D

Ja,og da er det helt sikkert flere en du som står klar med lommeboka...

Er ofte sånn,har sett mange biler de står solgt på etter bare en halvtime på finn....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke skal/må ha e39, er det mye bra og billige e46 til salgs.

sjekk ut:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19218694

(denne er solgt, men som eksempel)

Det blir nok ikke 3 serie..

Vil ha enten E-klasse eller 5-serie, vurderte A6 også men får ikke 1.9 TDI i quattro, og 2.5 TDI sparer jeg meg for :D og forhjulstrekker skal jeg ikke ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...