^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Ser diverse bilmekanikere er ivrige på å anbefale f.eks Tunap innvendig motorrens til motorer som har gått langt. Erfaringer å dele ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Er det snakk om rens av oljesystem eller forbrenningsrom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Snakker om den typen man blander sammen med oljen, lar gå 15 minutter på tomgang, så bytte olje og oljefilter. Blir vel oljesystem da, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Er intressert i å høre om rens både av oljesystem og forbrenningsrom jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 har brukt mye CRC motor flush, den er til å anbefale. Nå prøver for tiden går eg for FORTE (tysk) som skal bære enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Men effekten av det?? funker det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Ja, spesielt må mek. løftere. Men hjelper jo litt på hyd. løftere også. Resulterer blant annet mindre tikking og koksing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Hvordan har det mer effekt på mekaniske løftere? skulle tro at hydrauliske var mer utsatt for slike problemer som kan løses med dette her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Har hørt mye bra om Omega sine produkter ang oljerens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitr0 Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 Alle Omega produkter jeg har vært borti er meget bra. på båten jeg jobber på bruker vi masse. Men har ikke vært borti motorrensen før. Noen erfaringer ? http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?products_id=192 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 Jeg brukte Tunap sist jeg byttet olje, og jeg merker at motoren går et hakk bedre på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 Har prøvd den Omega rensen der én gang. Hadde 2 flasker = 2x300ml.., var vel egentlig litt for lite mtp mengde olje (m50b20 e36). Hvor mye det hjalp egentlig er jeg noe usikker på.., men mener det rant bra ut av tappehullet etterpå, så endel dritt ble nok med ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Litt jalla webside, men produktene er gode: http://www.qmi.no/ Brukte dette på min gamle M43, og da forsvant alt av eventuelle tikke-lyder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Vær obs på at det kan ryke litt blått fra motoren etter at rensen har vært i motoren noen minutter. Oljen blir veldig tynn, og da greier ikke tetningene å holde på oljen... Når det blir tappet ut etterpå renner det "som vann" Blårøyken forsvinner så fort ny olje er på plass:) Erfaringen med blårøyk stammer ikke fra en BMW, men fra en suzuki sj410 brukt til offroadkjøring. Så tilstanden på motor og oljetetninger er nok i utgangspunktet ikke av beste sort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Er dette noe å bruke på en motorsykkel også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå