Gå til innhold

Min første BMW


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da sitter jeg i min første BMW å venter på ferja over til Trondheim. Bilen ble kjøpt igår, men kjørt rett hjem til far for grundig vask og polering.

Vaska hele bilen + dørkarmer + motorvask.

Polert alt som er å polere x2.

Vasket, støvstugd og shinet opp innvendig.

Om bilen

- 523i

- 1996 modell

- 215000 km

- Klima

- Dønn orginal

De første km på veien

Og for en motor! Utrolig morsom. Fra 3500 omdreininger er det bare fryd og gammen. Utrolig glad for at valget falt på en 2,5 liter. Er utrolig imponert over blandingen av komfort og sport. Bilen ligger godt i svingene, men er veldig stille når jeg kjører rolig.

Bilder

fm12zm7uw2djr2g7vywt.jpg

8cup19c7o5ewi8bc8phr.jpg

0xxvu9jkeg2pm9z62r7x.jpg

y6czppujcxlxw3vbhv1i.jpg

ozm2ec01a3woop5s6iot.jpg

xp1orrux80z3s5h92pox.jpg

Har bestemt meg for å ta en photoshoot med et ordentlig kamera til uka, da håper jeg å få til litt bedre bilder.

Planer for bilen

Skal holde den så orginal som mulig.

- Skifte ut kasett spiller med org. BMW CD spiller

- Skifte girkula (løs) til en skinn BMW girkule

- Skifte frontlys(de er slitt)

- Fikse AirBag varsellys

- Kansje nye felger neste sommer, dog de felgene som står på (org BMW?) er i meget god stand

Setter utrolig stor pris på kommentarer!

Edit: Har ryddet opp litt i tråden slik at folk slipper å få hodepine når de leser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil!

Utrolig morsom er vel bortimot det motsatte av hva jeg vil kalle den motoren :)

Hmm. Det avhenger jo selvfølgelig av hva du sammenligner med. Jeg har hovedsaklig vært på jakt etter 520, og syntes 520en hadde en flott motor. Når jeg da fikk prøvekjøre denne smilte jeg bredt langt og lenge!

For meg som er 20 år, har kjørt SAAB og Golf tidligere så vil jeg ta meg friheten til å kalle dette en morsom motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenner Jo litt den motoren, tilogmed i en 5 serie, så jeg vil absolutt si det er en morsom motor i grei prisklasse

Ja ikke sant?

På fredag når jeg kjøpte den så prøvde jeg jo motoren litt forsiktig på den 3 timer lange veien hjem. Ble imponert over hvor godt den dro! Men når jeg står å venter på ferja ser jeg meg bak... Oppdager da at jeg helt hadde glemt at bilen var lastet med 4 store vinterdekk+felg :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med din første BMW, det kommer nok ikke til bli den siste ;)

Ett par små tips bare, du snakker om å beholde bilen orginal og da lurer jeg på hva du mener med å skifte slitte lys? Hvis du mener framlyktene og ikke skal oppgradere til AE lykter, så vil jeg bare si at det ikke er lyktene dine som er slitt, men det er glasset framfor lyktene. Dette kan kjøpes løst og er selvsagt i en helt annen prisklasse ;)

Når det gjelder Airbag så kan det skyldes at de f.eks har måttet flytte på rattet under en firhjulskontroll e.lign. Da er det bare å nullstille på ett verksted ved neste service eller oljeskift om du ikke har utstyr selv. De penga du nå sparer legger du i de felgene du ønsker deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med din første BMW, det kommer nok ikke til bli den siste ;)

Ett par små tips bare, du snakker om å beholde bilen orginal og da lurer jeg på hva du mener med å skifte slitte lys? Hvis du mener framlyktene og ikke skal oppgradere til AE lykter, så vil jeg bare si at det ikke er lyktene dine som er slitt, men det er glasset framfor lyktene. Dette kan kjøpes løst og er selvsagt i en helt annen prisklasse ;)

Når det gjelder Airbag så kan det skyldes at de f.eks har måttet flytte på rattet under en firhjulskontroll e.lign. Da er det bare å nullstille på ett verksted ved neste service eller oljeskift om du ikke har utstyr selv. De penga du nå sparer legger du i de felgene du ønsker deg ;)

Tusen takk! Tror nok det kommer til å gå i BMW de neste årene ja.

Glasset sier du? Det tenkte jeg ikke på! Takk for tipset.

Skal mase litt på forumet fremmover for å se om det er noen i Trondheims området som har utstyr til å nullstille airbag lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...