Gå til innhold

m54 2.2l Dynamo problemer


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Godkveld,

Plutselig så lyste Batteriet i dashen, så tok turen innom verkstedet for å finne ut om bilen ikke lader.

ligger på 11.6V og det er jo aaalt for lite, så tyder på at den ikke lader, men alt fungerer som det skal og har kjørt i en time ca + start og stopp mange ganger, hvordan er det med disse dynamoene kan de leve noe strøm ?

har målt rett på dynamo og har målt og byttet batteri,

målt den + en som gir beskjed til dynamo at den kan lade, den har strøm ,

så spørsmålet er vel her kan en dynamo levere noe strøm ?

ser for meg jeg må invistere i en ny en men

Bilen har gått rett over 150 tusen så var no tidlig at børstene skulle ryke også , men komme til å demontere en i morgen tenker jeg å ta en titt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du målt når bilen ligger på litt turtall? ca 3000 rpm. Tror kanskje du har av denne typen dynamo som ikke lader lader konstant det samme. Hadde problemer med min e38. Den ladet ikke på tomgang. Plukket ut dynamo, og det viste seg at spolene var brennt. Dette var en type dynamo det ikke er beregnet å bytte børster på, men det tror jeg du kan på din. Uansett om det ikke er børstene, og du må bytte dynamo. Så gjør som meg!!! skaf deg en på ebay. Min kostet over 11k på GS. Vannavkjølt og greier. Den kostet meg 3300 kr, inkludert frakt, moms og toll fra usa. Utrolig at det går an. Her i norge suger de pengene utav oss stakkars bileiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du målt når bilen ligger på litt turtall? ca 3000 rpm. Tror kanskje du har av denne typen dynamo som ikke lader lader konstant det samme. Hadde problemer med min e38. Den ladet ikke på tomgang. Plukket ut dynamo, og det viste seg at spolene var brennt. Dette var en type dynamo det ikke er beregnet å bytte børster på, men det tror jeg du kan på din. Uansett om det ikke er børstene, og du må bytte dynamo. Så gjør som meg!!! skaf deg en på ebay. Min kostet over 11k på GS. Vannavkjølt og greier. Den kostet meg 3300 kr, inkludert frakt, moms og toll fra usa. Utrolig at det går an. Her i norge suger de pengene utav oss stakkars bileiere

Stemmer stemmer, er vel slik på de fleste dynamoer, har målt med turtall også . kikket på ebay ista er billig ja, men GS bildeler selger for 1500 så ikke no upris det, og da får jeg den overnatten.

men må vel skru den ut i morgen og ta en titt tenke e,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...