netrom Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Har søkt litt rundt og funnet en oppskrift på ett engelsk forum ang ettermontering av fjernkontroll til webasto. Men ser at webastoen på denne ser annerledes ut, ihvertfall tilkoblingene av vann, enn det min er. Jeg har også søkt en del her inne også får å se om det er noen som faktisk har gjort det, men har ikke klart å finne ut av det. Så spørsmålet mitt, er om det er noen som har montert fjernkontroll til webastoen og evtuelle erfaringer med det. Jeg har en e39 525d med webasto termo top z/c, og ikke navi og ikke restvarme funksjon på aircondition. Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
netrom Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Er det slik at det er ingen her inne som har gjort dette, eller er det slik at det er litt få som får med seg nye innlegg uten at de blir reposta ett par ganger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Har titta litt på bmwfans.info , for min bil fant jeg følgende. Titt på Auxiliary Heating og Accessories and retrofittings, kan hende du blir noe klokere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
netrom Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg har da fått testa følgende selv. Satte strøm inn på pinne 1 og webastoen starta, egentlig som forventet. Lampa inne i bilen som lyser da jeg setter på luft ventilasjon begynte å blinke, og varmeapparatet begynte å blåse. Jeg lot den stå å gå en stund og bilen ble varm innvendig og skjente samtidig også på vannslangen som går inn i radiatoren og den var varm den også. Så, det som er litt rart er jo at det da ikke skal være mulig å programmere om obc slik at jeg har heat i stedet for vent. Må vel ta enda en tlf til BMW for å prøve å finne ut av det. Det holder langt på vei for min del å få tidsstyring til prisen av toppen 1times jobb i fht å kjøpe en fjernkontroll på ebay til ca 2500-3000kr + montering. Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiankiss Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 Funnet ut av det? Fått fjernkontroll nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlendrh Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 Hei Hva gjorde du for å montere dette. Har samme bil som jeg også ønsker å montere dette på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
netrom Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Hei. Det er superenkelt egentlig. Men, i stedet for å installere en vanlig fjernkontroll, hvorfor ikke skaffe seg en gsm fjernkontroll i stedet. Det er jo mye bedre, da kan man jo få starta den uansett. Webasto'n trenger jo kun 12v inn på pinne 1 for å gå, den går så lenge den ha strøm inn på den kontakta. Hadde heller vurdert å kjøpe en slik: http://www.gsm-auto.com/ enn fjernkontrollen. Vurderer faktisk å parallell montere en gsm fjernkontroll sammen med den jeg har i dag. Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Dette har jeg og planer om og gjøre. Har funnet komplett monteringsett til 1600,- Ligger i planene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Hold oss oppdatert. Gjerne med en DIY. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kbr Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Hei Noen som har funnet ut mere om dette. Hvor finner jeg pinne 1. Er det på webastoen eller styringsenheten. Finner ikke denne på min bil. Hvor får jeg tak i settet til 1600 kr. Mvh Ketil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
netrom Skrevet November 23, 2010 Forfatter Share Skrevet November 23, 2010 Pinne 1 finner du på webastoen som sitter bak venstre forhjul. Det er en kontakt på toppen med 6 innganger. Alle er merket med nr. Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå