Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å demontere fjærbeinet til E34! De 3 boltene under beinet sitter temmelig bra. Har aldri opplevd noe makan før! Har prøvd luftpistol og diverse håndverktøy men ikke pokker.!(har hatt den på bukk under arbeid).

Fikk den ene løs men de 2 andre gav jeg opp! Noe som har noe ideer for åssen jeg får de ut? Trenger vel noe nye bolter etterhvert! noe som vet dimensjonen på disse! Fant ikke disse på gs sin side.

Takk

Skrevet

latmann.. rør på latmann.. full kraft. knekk knekk, nye bolter. :D

vanlig luftverktøy kan ikke måle seg med håndkraft.

Skrevet

Latman er nok vektøyet som må brukes her ja, lite som slår kraft x arm såfremt det er plass til det. Kommer de ikke da så kan du prøve å varme dem. Evt. prøve å stramme boltene for så å nykke til i motsatt retning.

Skrevet

Spray på mye WD 40, som jeg mener er den beste rust/ bolt løsneren. Sray på mye og gjerne med litt mellom rom, så vent ca 1 time, eller helst til dagen etter.

Bruk da latmannsarm, som foreslått.

Har fått opp bolter som har stått i 60 år med WD40, og samme metode.

Lykke til :D

Skrevet

Brukte noe CRC stoff, Rost Flash tror jeg det het. Fikk av en bolt på 5 minutt med det, kontra 3 timer for tilsvarende bolt på andre side. (Runda bolt og måtte bore den i stykker. Argh).

Skrevet

Problemet med å bruke latmannsarm er at fjærbeinet ikkje står i ro, slik at ein ikkje får nok kraft eller "sjokk" effekt. alternativet er å demontere bærearmer og sette fjærbeinet fast i skrustikke, då kan ein bruke lang latmannsarm :)

Skrevet

jeg pleier vel egentlig ikke bruke latmannsarm til "sjokk" effekt.. ikke helt det som er poenget.

Å få opp en bolt i 2009 er vel ikke det største problemet? Vinkelsliper? Plasmaskjærer? Skjærebrenner ;) Vi har da mye å ta av. Bare å være kreativ.

Skrevet
Problemet med å bruke latmannsarm er at fjærbeinet ikkje står i ro, slik at ein ikkje får nok kraft eller "sjokk" effekt. alternativet er å demontere bærearmer og sette fjærbeinet fast i skrustikke, då kan ein bruke lang latmannsarm :)

Rattlåsen holder jo fjærbeinet der man vil ha det?

Skrevet

Hadde en lignende historie med strammeskrue på en e39. Måtte til slutt borre hull med ett bor som var ca 40% av bolt. Borra forbi "klem punktet" og så lene seg på latmansarmen noen minutter.. da slapp det.

Skrevet

vel...da har jeg tatt noe timer til i garasjen!!

gikk ikke så bra denne gangen heller! rundet hode på bolten så sliter skikkelig nå! kommer ikke til me noe særlig tang ol. Vinkelkutter strekker heller ikke til!

Hva gjør jeg nå?? Er jo en 12 mm bolt så hva kan jeg bruke?

Skrevet

Husker ikke helt hvordan det ser ut der under. Vi snakker om fjærbenet framme? Hvilken mutter snakker vi om?

Jeg har løst alle muttere med luft, men med skikkelig proff-modell og trykk.

Kommer du til med en mutterknekker?

RS

vel...da har jeg tatt noe timer til i garasjen!!

gikk ikke så bra denne gangen heller! rundet hode på bolten så sliter skikkelig nå! kommer ikke til me noe særlig tang ol. Vinkelkutter strekker heller ikke til!

Hva gjør jeg nå?? Er jo en 12 mm bolt så hva kan jeg bruke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...