Gå til innhold

Vurderes solgt: Brunsame`s e36 banebil.. 546hk og 681nm.


brunsame
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk wisefab kittet mitt i går og startet å montere, men fant kjapt ut at det ikkje passet på m3 spindlene:s so om jeg skal sette på vanlige spindler så passer ikkje bremsene, så er veldig i tvil på ka jeg skal gjør.. Forhåpentlig vis skaffer gs gratis braketter og det som trengs for å få bremsene til å passe på vanlige spindler.. Men dette var veldig surt:p

ellers så kjikket jeg litt på motoren når jeg hadde den på bukken og jeg har en misstanke om at topp pakninge lekker.. Såg ikkje så nøye på det men det såg ut som det hadde kommet eksos ut mellom blokk og topp:s skal sjekke opp dette ved å sette trykk på kvar enkelt sylinder å se om trykket forsvinner:s

Har mls pakning så er vell kansje mulig å stramme litt til, men løpet er vel kjørt om den først har begynt å lekke:s

Synd ang. spindler då'!! Ordner seg vell greit, elller?? Hadde dei ikkje til M3 spindler??

Fått sjekket om det var lekkasje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regner med det ordner seg.. Nei lite marked for m3 så di kommer ikkje før i februar/mars.. Men regner med gs ordner med braketter til bremsene så jeg bare bruker vanlige spindler:)

Nei har ikkje fått sett mer på topp pakninga.. Sjekket vannet og olja og ser ikkje ut som der er lekasje mellom di da.. Men har ikkje sett mer på det så er for tidlig å si noe:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk laga meg skikklige coilovers bake i dag!:) Er så lei av å ha fjær og demper hver for seg.. så nå fikk jeg laga meg bakdemper av framdemperene til en e46 m3.. k-sport såklart!;)

Det største problemet med å lage desse var igrunn å finne en gjenge bakke som var stor nåkk.. m50X2 er ikkje noe alle har liggende i garasjen!:P

Først måtte jeg dreie ned hylsene som sto på di gamle demperene så di ble 50mm sånn jeg fikk gjenge di opp..

108z7qohps1ocdenliku.jpg

Så kappa jeg den hylsa som sto på demperen slik at det ble bare som et rør meg gjenger inni.. nå skrudde jeg bare hylsa fra gamle demperen inni hylsa som sto på demperen..

v3slcjizbgav2zhervcc.jpg

angående topplager så måtte jeg borre opp noen millimeter da nye demperen er en del tjukkere en den gamle!:)

så må man nåkk forsterke demper tårnet litt da det ikkje er beregnet for å bære all vekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt stivt oppsett bak med fram fjær og demper? Alle jeg har snakket med ang demperippsett på e36 har anbefalt mykt oppsett bak... Men skal vel kanskje være så stivt som mulig ved drifting?

Kult bygg! Imponert over hvor gjennom tenkt alt er og innsatsen for å oppnå kvalitet hele veien! Hva er vekta på bilen endt opp på?

Forundrer meg litt over at du sliter så veldig med kjølig at du må fjerne lyktene. Så jo it som om det var ganske grove mål på radiatorne?

Jeg er ingen ekspert på turbo bygg, men en slik toppmontert turbo med downpipe gående langs med toppen må lage veldig mye varme for topp og coiler/tenning?

Spør av nysgjerrighet, ikke for å være kritisk ;)

Var spent på filmen jeg, men så ingen link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Kan hende det blir for stivt, men er jo stivhets justering osv så tror det skal gå bra om jeg slakker av litt på fjæra og setter demperen på mykeste hakket:) er jo litt smak og behag men jeg synst det er best når det er veldig stivt.. Andre ijen vill ha det litt mykere.. Men det finner man jo fort ut når jeg får prøvd!:) vekta på bilen vet jeg faktisk ikkje:s hadde tenkt å stoppe på en vekt på vei til gatebil å veie den men det ble helt glemt:p

Angående kjøling så går det sikkert greit å ha olje kjøleren der jeg hadde den, men den nye er litt større så der var ikkje plass uten å begynne å kappe osv, og da plasserte jeg den i lykta siden den passet så godt der;) var så å si akkorat samme størrelse så lykta:) og i andre lykta blir det 2 luft filter.. Klart jeg kunna plasert det en annen plass og beholdt lyktene, men jeg synst det er litt stilig også så da blir det sånn;) er jo rein banebil så:)

Angående varme osv på toppmontert turbo så er det ikkje tvil i at det produserer veldig mye varme.. Smeltet plasten på topp dekselet nå på gatebil, men har et til liggende som jeg skal lage bedre varmeskjold på.. Orginale coiler hadde vell kansje hatt litt problemer uten at jeg skal si det sikkert.. Har en kompis med toppmontert turbo på en 320, han kjører orginale coiler og har kjørt den bilen i 3 år uten noe problemer med coiler osv.. Jeg har electromotive coiler plassert helt ute i siden forran der orginal hjerna sitter.. Du ser det på bildet her helt til venstre:)

motor rommet

ku2uvkvt647wwh07p1a4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg tid i dag og lest alle sidene her, og kan ikke si annet enn at jeg er imponert! For et pågangsmot, og som jeg ser andre her har skrivd, så virker alt så nøye gjennomtenkt, og man ser virkelig at du vet hva du holder på med! Det her er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv i senere tid, så er kult å sette seg ned å prøve å lære litt :)

Og en annen ting er at du gjør dette med lærlinglønn og huslån! :o

Hvor gammel er du egentlig, med tanke på lærling?

Jeg kommer til å følge med her hver dag! ;) Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg tid i dag og lest alle sidene her, og kan ikke si annet enn at jeg er imponert! For et pågangsmot, og som jeg ser andre her har skrivd, så virker alt så nøye gjennomtenkt, og man ser virkelig at du vet hva du holder på med! Det her er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv i senere tid, så er kult å sette seg ned å prøve å lære litt :)

Og en annen ting er at du gjør dette med lærlinglønn og huslån! :o

Hvor gammel er du egentlig, med tanke på lærling?

Jeg kommer til å følge med her hver dag! ;) Godt nyttår!

Takker for det:) kjekt med sånne innlegg!:)

Jeg er 22.. Men var på sjøen som fisker noen år før jeg begynte som lærling:p

Godt nytt år ja!:) håper det blir et år med mye bilkjøring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Rått prosjekt!!

Jeg lurte på di stemplene. Jeg skal kjøpe meg stempel, men fikk beskjed fra vac at det ikke var en god ide å pakke nye stempel ned i en brukt blokk uten å borre opp.

men så hvidt jeg ser, så har du bare honet?

hva er diameteren på dine stempel?

finner bare stempel som er større enn org...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger:)

Angående stempel osv må man jo se an blokka.. Blokka mi var så godt som ny.. Hadde ikkje gått mange kilometerne.. Så blokka mi er bare honet ja:) har bygget 200sx motorer også å bare honet så lenge alle sylindere ser fine ut og har samme diameter.. Stemplene mine er vell 84. Ser di fleste som selger kun har i første overdim som er 84.5.. Men mener ksr og ppf har til orginal borring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...