Gå til innhold

Steffen's e28 518i Bruksbil/vinterbilen

steffen-
 Share

Anbefalte innlegg

da audien ikke er den beste til og bruke som arbeidsbil og litt overalt bil, valgte jeg og kjøpe meg en bil til.

fikk denne griisebillige såå slo til : )

bilen er fri for rust, eneste litt på bakfangern. det er ikke servo på den.

har nå begynt med og trekke ledninger til anlegget jeg skal ha i den..

vil kunne skryte av bilen og åsi den nesten er strøken. bortsett fra noen små feil, men med ny lakk er bilen strøken. er noen riper og noen bulker etpar steder. og bilen ble eu godkjent for noen dager siden. bare 2 feil etter og ha stått i ro i tre år, kanskje startet opp i ny og ned.

her er tre bilder. flere kommer etterhvert

felgene på bildene er bare lånt av onkel. disse gikk ikke ann og kjøre med da demperne og fjørerne var for mjuke :Sss

rbvt945ghoe4p4wv7i5w.jpg

beqbuaopdz4rkorxjd9v.jpg

wa0a6qep8kftjuymtr31.jpg

og et bilder av audien.. er jo quattro så skal nok brukes i vinter den og.

r9p9t1u6hpnhgt5955da.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømmen er og få den senket godt ned til bakken og slik at det ser bedre ut med felger.

m535 styling eller noe ligende.. xenon i lys.. film på ruter.. ønske tenkning. men blir nok heller til at jeg hadde kjøpt meg en m535 da i stede for og gjøre alt selv : p

men senk og felger kan det kanskje bli til sommern vis jeg beholder den.

ting som er gjort til nå:

fått den ei godkjent. hadde bare to stk toer feil

skiftet plugger olje, oljefilter

planen fremover er:

anlegget skal inn.

termostat

ny baklykt får jeg snart

kanskje ettermontere servo.

kanskje sote rutene lyktene osv

sette på takstativ

kanskje et motorbytte

blir bare sånne smting som ikke koster noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med ny bil :)

Et par heite tips: Styr unna alt som har med styling på en 518, xenon har ikke noe på en gammel bil å gjøre og sotefilm ser ikke bra ut. Lakker heller frontplata di hvit igjen, senk den, få på fine hjul, monter servo og du har en skikkelig kul bil. Den turtallsvillige M10'n er veldig underholdene selv om den ikke skremmer vett av noen i drag rett fram :) Dårlige bakdekk på vinter'n er også en innertier :lol:

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til og bytte motor i den etter hvert! Er det mye jobb?

Skal nok lakkere plata foran hvit ja:)

Blir ikke xenom i lysa. Film på rutene er jeg ikke sikker på:P

Servo blir det kanskje.

Men hvor får jeg kjøpt et senkesett til bilen? Finner ingen steder jeg.

Du har nok rett trond. Ikke noe mstyling på 518. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på åssen motor du vil ha inn det :) 518 og 520 har mindre radiator enn de med større motor så man må skjære ut den plata radiatoren sitter i nå. Er bare 2 snitt for å ta den bort også er festehullene allerede der. Er jo litt jobb, men har du alle delene er det lettskrudde biler.

Senkesett har Eiker motorstopp: http://www.eiker.no/Default.asp?CatID=1282 nest nederst her.

Schmeidmann: http://www.schmiedmann.no/5_serie/E28/u ... mering.htm Der finner du også senkeskåler som kan være greit å ha på en 518 som er så lett i fronten.

Koed har også og Gs har begynt å selge coilovers til e28 nå.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir senken ca 55-35 da. er dette nok. jeg vil ha bilen ganske lav. : )

hehe

prisen blir da ca 2000kr, er dette uten dempere?

full pakke hos gs koster ca 6000kr, aner ikke hvor mye det koster hos koed.dk

angående motor? vil det si at 2liter er bare og sette rett oppi. den er det vell litt bedre drag i?

men har mere lyst på 2.5 litern jeg da men : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45/35 med senkeskåler ser slik ut på min 528i

http://i57.photobucket.com/albums/g233/ ... ed-3-1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g233/ ... tled-4.jpg

Din vil bli noe høyere i fronten, med tanke på at du har 60kg mindre motor.

Med det samme, så anbefaler jeg korte Spax-dempere. Jeg har originale m-tech bilsteindempere foran og de er for lange til fjæra. Det er ugunstig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående motor? vil det si at 2liter er bare og sette rett oppi. den er det vell litt bedre drag i?

men har mere lyst på 2.5 litern jeg da men : p

Ja en 2l M20 fra e28 er bare å smelle rett inn. Skal gå ann å bruke 2,5l M20 fra E30 også, men da må du koble om litt ledningsnett uten at det er noe problem.

En e28 525 ble hadde jo M30 motor og trenger litt annet kjølesystem enn M20 og det er da du må til med litt kapping foran der.

Skal du først bytte motor så gå for 2,5l eller mer. Eneste fordelen en 2l M20 har over den motoren du allereder har er lyden :)

Edit: Du må selvsagt bytte girkasse og mellomaskel også.

Edit2: Bare se og lær av Rolfi. Så enkel og pen bil a gitt! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de over lakker fronten og senk og noen felger så er du i mål.

hadde en 518 som jeg skulle bruke som vinterbil men solgte den til fordel for 524td vinterbil e28 seff:P

sånn så min 518i ut:) lykke til med en knall bil!

DSC01965.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. ja denne var temmelig lik min. untatt at jeg må lakkere helt ned, har ikke tåkelys jeg da men. hadde håpt og få den noe i likhet som denne ja ;)

hvor ligger prisen på disse bilene egentlig, når de er i ganske bra stand?

vurderer om jeg skal ha servo eller ikke.

senking blir det kanskje etterhvert. får se hva lommeboka holder til. må få eu godkjent audien først : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rignte på eiker nå og hørte om senkesett. var leverings tid på to til tre månder fordi de var i dekk sesongen nå. (vinterdekk) dårlig service

haha, for et svar sier nå bare jeg. fordi de selger dekk også så er det laaaaang leveringstid på senkeinga. hahah. får se etter om det er noen andre steder de selger 45-35 senk da.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...