Gå til innhold

.


happY
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Norsk lov sier vel egentlig at man er uskyldig intill motsatte er bevist. Jeg hadde nektet, men jeg tar heller ikke 20 runder i en rundkjøring.

Flere venner av meg har kjørt alt for fort, en av dem fikk sivilen etter seg i 150, men sivilpolitiet hadde ikke kameraet på så de kunne ikke bevise noe. Det sier jo litt om at det kan være overraskende lett og komme seg ut av en situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på att 99,9% av de på forumet har vært over kortgrensa en eller annen gang, og det er like ulovlig selv om dere ikke har blitt tatt.

Nåja, det er forskjell på å kjøre for fort også...

Veldig fint at man kjører ut av rundkjøringen hver gang det kommer bil og på den måten "viser hensyn", men problemet er den ene bilen du ikke ser komme. Er du i tillegg skikkelig heldig har de det like gøy og kommer i tillegg for fort eller noe annet "allment akseptert" som 99,9% av alle gjør...

Jeg for min del synes det er idioti å kjøre slik i en rundkjøring selv om jeg har gjort det selv da jeg ikke var "for gammel til slikt".

Finn en plass et sted eller whatever, men hold den kjøringen unna offentlig vei.

Snakker jo i glasshus når du selv har gjort det da..

For all del, jeg liker å vite att det er trygt å kjøre i traffikken og det er mer enn nok folk som ikke har noe dær å gjøre, men kan godt hende disse plassene var mer enn nok oversiktlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk lov sier vel egentlig at man er uskyldig intill motsatte er bevist. Jeg hadde nektet, men jeg tar heller ikke 20 runder i en rundkjøring.

Flere venner av meg har kjørt alt for fort, en av dem fikk sivilen etter seg i 150, men sivilpolitiet hadde ikke kameraet på så de kunne ikke bevise noe. Det sier jo litt om at det kan være overraskende lett og komme seg ut av en situasjon.

Tja, det er vell ikke helt rett. Men tvilen skal komme tiltalte til gode og det skal være hevet over enhver tvil at man er skyldig sålenge det er på legalitetsprinsippets område.. Ikke alt handler om bevis. Er det to eller flere politi som oppdaget deg har du ikke mye å stille opp med, var han en kan du si imot. Var han en person med kamera i bilen som filmet deg, og du ble filmet på esso har du ikke mye å stille opp med. Begge kamera har klokkeslett, og hvis det da blir sannsynlighetsovervekt at du måtte ha kjørt bilen så holder det som oftest. Når det kommer til at du ikke var noen fare for noen så hjelper heller ikke det sålenge de vil ta fra deg lappen, av den grunn at de har hjemmel for å ta den fra deg.

Kameraene på bensinstasjoner er ganske gode, ingen problem å få fram et ansikt.

Det du får håpe på er at den bli henlagt pga prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...