Gå til innhold

Km-telleren teller ikke, men trip-telleren teller


Bruckiania
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW E32 730i '87 mod. med en KM-teller som står.

Det som er rart er at trip-telleren fungerer, det vil si, den nuller seg ut hver gang bilen har stått, men det antar jeg at kun er snakk om ett gåent back-up-batteri til minnet, så jeg tror ikke det har noe med Km-telleren å gjøre.

Er det noen som har noen idé om hva det er som er gåent i ett slikt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig greier.

Det som er ekstra kjipt er at de oppdaget det på eu-kontrollen nå nylig, og det er en 2-er feil, så jeg er nødt til å finne ut av det.

Hvor mye har du forsket på problemet?

kun sjekket over sikringer og prøft å null stille det. Skal snart på eu jeg også. Si fra vist du finner ut noe. jeg fikk en side her som skal hjelpe, men sjønner engelsk dårligt. Her er siden: http://bmwe32.masscom.net/johan/299960/299960.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, se der ja, ja 299960 var ett kjent tall.

Hmm, men det virket ved første skumlesning litt komplisert ja.

En får ta og lese litt nøyere og se om en kan skjønne seg på noen av fixene som er beskrevet.

Kjent for meg også det ja. men si fra vist du sjønner det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to løsningene for "the electronically enlightened" virket i overkant kompliserte for meg.

Når det kommer til løsningene for oss "who think electronics are complicated" virket det for meg som at det kun var den ene løsningen som ville få telleren til å telle videre fra 299960, det var:

Get a newer type cluster with code plug and all. Install this into your car and then you can choose to have it reprogrammed to 300K. This is the nicest way to solve the problem. And again see that the code plug comes from the same car configuration as your own. You can find a used cluster for 16 Euro (fleabay) to 100 Euro (breakers).

Men, hva er denne cluster-en det er snakk om, og hvor kan en få tak i en sliken, og hvordan kan en så reprogrammere Km-standen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nå skjønt det sånn at 'cluster' er det engelske ordet for instrumentpanel, altså hele racket. Og å kjøpe det nytt antar jeg at vil komme på omtrent like mye som jeg kjøpte denne bilen for.

Så det er vel fort vekk kun aktuelt å få fatt i et brukt et, og da ett fra en bil som rullet av samlebåndet etter februar 1989. Også var det det å oppdrive noen som kan programmere inn de riktige tallet i telleren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...