Gå til innhold

Første vinter bak rattet på en BMW

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjør defensivt, ikke la antispinn og ABS gjøre deg overmodig, sørg for gode dekk (Nokian Hakka RSI kan anbefales på det varmeste), vask så ofte du har ork (spesielt i hjulhusene), ta oljeskift og smør dørlåsene med riktig fett/olje.

Det er det jeg kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips siden det er første bakhjulstrekker, er å finne seg en stor, åpen plass og sladde litt rundt for å lære seg hvordan bilen oppfører seg under stress. Det er bedre å finne det ut der enn i en sving der det kommer trafikk rett i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har en 523 og ASC+T systemet på E39 er effektivt. Har du i tillegg DSC på den er den enda bedre på vinteren. Slår du av systemene kan du leke men anbefaler da å prøve på en større, øde plass for å bli kjent med den. Hadde selv E39 i 8 år og hadde mye morro med den. Enkel bil å kontrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare og skru på varmeapp så er det meste gjort, jeg har også min første bmw nå, men jeg har riktignok nærmest kun ha rwd før og riktignok, men av alle bmw jeg har kjørt så har jeg aldri opplevd en som ikke er lettkjørt på glatta, de er fjellstødige. og det med parkeringsplass er greit det men ei isbane er virkelig tingen, evt ha med kjegler ut på den parkplassen for og vite hvordan bilen reagerer er en ting men det er enda bedre og i tilegg vite hvor bilen er, sladding er moro det og med rwd slipper man all den sporinga og nærvøse oppførselen som fwd fører med seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte forslaget med parkeringsplass! 8)

+ 1 !

+1

men...

Det sa en politimester på TV2 en gang også. To dager etter fikk en bekjent av meg en saftig bot av politiet for nettopp det. Enorm parkeringsplass, ingen mennesker eller biler i sikte og snøføre!

Er det et par biler på parkeringsplassen, risikerer man å miste lappen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...