Rayb Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Sier meg enig i det! Men... Har postet problemet mitt i en liten tråd på fanatics der noen har hatt samme problem og det viser seg at det er folk med XI modeller... stort sett.
Rayb Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 Det viser seg at dele-tegningen som jeg postet på forrige side er korrekt. Riktige deler i riktig rekkefølge! Så da gravde jeg dypere å ringte Auto-Tri som er hovedimportøren av Bilstein i Norge, han kunne fortelle meg at det er metoden demperene blir montert på som er feil...! Montering av Bilstein bak dempere på E36 & E46 må gjøres mens bilen står på bakken, altså med den korrekte vekten på akslene. Hvis bilen jekkes opp og demperene monteres med opphenget hengene ned, gjør at stempelstangen på demperen får en "banan form" når bilen settes på bakken igjen og stangen vil presse mer mot en side av tettningsringen slik at den blir mye fortere slitt og demperene begynner å lekke... Så jeg får prøve det når de nye demperene kommer.
Muren Motorsport Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Det viser seg at dele-tegningen som jeg postet på forrige side er korrekt.Riktige deler i riktig rekkefølge! Så da gravde jeg dypere å ringte Auto-Tri som er hovedimportøren av Bilstein i Norge, han kunne fortelle meg at det er metoden demperene blir montert på som er feil...! Montering av Bilstein bak dempere på E36 & E46 må gjøres mens bilen står på bakken, altså med den korrekte vekten på akslene. Hvis bilen jekkes opp og demperene monteres med opphenget hengene ned, gjør at stempelstangen på demperen får en "banan form" når bilen settes på bakken igjen og stangen vil presse mer mot en side av tettningsringen slik at den blir mye fortere slitt og demperene begynner å lekke... Så jeg får prøve det når de nye demperene kommer. Det skal gjørest med ALT som er påvirka av høyda på bilen! Monter alt løst.. få normal last på hjula.. skru fast.
Rayb Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Da er nye Bilstein dempere montert etter instruksjoner og min E46 er ikke lenger "hoppete" bak! Så får vi se etter 2 nye år...
plugg69 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 hehe.. måtte ha m3e36 dempere bak på min før den skulle bli bra..
Rayb Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 Ja og de varte i 6 mnd...! viewtopic.php?f=1&t=123664&start=15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå