Rayb Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Hei Folkens Byttet for 2 år siden til Bilstein dempere og Eibach senkefjærer, var nå nylig på EU-kontroll og fikk beskjed om at den ene bakfjæren var knekket så de har jeg nå byttet igjen. I den forbindelse satt jeg også på nye (oppgraderte) dempertårnlagre bak. Symptomene kom seg litt, men som tittelen sier er bilen fortsatt "hoppete" på baken, har noen vært borti noe lignende? Kan det være noen foringer som begynner å bli dårlig!? Ps: Det var ikke slik da jeg satt på dempere og fjærer for 2 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Dårlige dempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 min ble slik når jeg satte på vinterhjula faktisk.. :/ vet ikke hvorfor den ikke var slik med sommerhjul, men samme dagen bytta jeg en bilstein bakdemper, og den ble rar.. føles så tung i rumpa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Dårlige dempere? Høres rart ut siden demperene bare er 2 år gamle...!? Eller kan det faktisk være tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 mine er to måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Har du skeiv slitasje på dekkene bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Nei dekkene ser bra ut, kikket faktisk spesielt etter det når jeg byttet fjærene bak nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 jeg hadde samme problemet på min 525ix som jeg solgte for litt siden. Da var dekkene helt skjeivslitt og jeg trodde det var traversforingene som var dårlig. Leverte den inn på verksted og fikk beskjed om at det var demperne. Den var jo nivåregulering på, jeg vet ikke hva det er på e46? Kan jo ha noe med det å gjøre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Det er ikke nivåregulering på E46, men når jeg tenker meg om så kan det godt være demperene. Symptomene er jo typisk for ødelagte dempere...!? Bare syns det er rart siden de er såpass ny og av et anerkjent merke!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Mine tidligere Bilstein dempere varte i underkant av 2år og 40-50000km.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Eller kan det faktisk være tilfelle? Det kan det absolutt være. Er egentlig ikke så mye annet som gir slike symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Mine tidligere Bilstein dempere varte i underkant av 2år og 40-50000km.. Jøss! Har alltid hatt inntrykk av at Bilstein var en av de beste merkene... Jaja, har sendt e-post til de jeg handlet hos så får vi se hva de svarer, for som Mr. Z3 skriver så er det vel ikke så mye annet som kan gi disse symptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Ja en kompis kjøpte faktisk 4 bilstein dempere og etter 2 år var den ene helt gåen... Jeg synes det er merkelig og husker engang jeg kjøpte 4 stk dempere og fjører av merket bilstein/eibach så sa selgeren at de varte nok 10 år +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2009 La om til vinterdekk i går og fikk da sett nærmere på deperene bak... Den høyre bak lekker tydelig, ganske vått på stempelstangen og rennemerker nedover demper: Men jeg fikk beskjed av Bilstein at når dette skjer på E36 & E46 er det feilmontering som er årsaken...!? Kan noen fortelle meg om dette er rett montering: Det var ikke flere deler enn dette på de originale demperne, og jeg mener det ikke kan gjøres på andre måter!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 Hørtes ut som tull fra bilstein sin side for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå