Gå til innhold

Range Rover (L322)


Sjømann
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Etter å ha kjørt (og kjører fortsatt) samt vært eier av x antall BMW'er gjennom 16-17 år vurderer jeg å kjøpe en Range Rover.

Tenker da på modellen L322(teknisk RR betegnelse ) som kom i 2002 og produseres fortsatt.

Modellen var vel mer eller mindre et BMW produkt tvers gjennom..eller...?

Motorer, både diesel 3literen og bensin V8'eren er jo kjente og velprøvde konstruksjoner uten særlige problemer.

Ellers kan en jo kjenne igjen mye fra E39 spesielt innvendig, bla.knapper, el.mekanismen på seter, navigasjon. generelle knapper på midtkonsol.

Regner med at også mye av den "skjulte" elektronikken er utprøvde komponenter fra Bayern.

Har noen erfaringer med disse bilene basert på fakta og selvopplevelse ?

Vet jo at dette merket ikke har verdens beste rykte(sikkert med god grunn). :roll:

Har tidligere vært eier av BMW X5 så dette er ikke noe alternativ for meg denne gangen, da beholder jeg heller min 01mod 530 DAT M som jeg personlig mener er en mere "spennende" bil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og vurderer Discovery 3 selv, men du har jo rett i at ved kjøp av RR fra 2002 og noen år oppover så er det jo BMW motorer og 3 liters dieselen har jeg hatt i tidligere 5 serie og nåværende 7 serie og er storfornøyd med den.

Hvordan er det med bagasjeromsplass i RR kontra X5, synes Discovery 3 virker noe større men har ikke sjekket opp grundig.

Har ingen erfaring med LR produkter selv men kjenner en med Dsico 3 og han har ikke hatt noen problemer så vidt jeg vet.

Skal du ha bil med sjel må du regne med litt småplukk uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del Range Rover Vouge 3,0d 2006 mod ettersom vi har en slik en innenfor husstanden. Kjempeflott bil med en herlig interiørkvalitet i særklasse. Skinninteriøret er både lekkert og delikat med skinntrukket dashbord og knapper og funksjoner fra E39. Både Navi skjerm og alle andre knapper er hentet fra E39. Også setene som kan knekkes i øvre del av seteryggen. Bilen har alle mulige offroadfunksjoner - innen begrensningen slike biler har selvfølgelig og kan justeres på luftfjæring akkurat slik du ønsker. Vi kjører med 22" sommer og det gir bilen et litt mer sportslig preg. Har ikke vært noen store problemer annet enn at hele firhjulstrekksystemet kollapset. Det ble ordnet Land Rover / Range Rover kostnadsfritt hvor de også hentet bilen hjemme. Kjempeservice med forhandler og bilens pålitelighet og kvalitet.. MEN! Den bruker mye diesel. Bilen har 100 liters tank så det koster 1000kr for hver tank. Det går fra 1,5ltr til 2,0ltr på mila. Lyden fra dieselmotoren med 4 eksosrør er foresten herlig.. Parkerer det meste av andre biler når det gjelder lyd... 8)

Løp & kjøp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...