Gå til innhold

E36 325Ci


bmw999
 Share

Anbefalte innlegg

Kan med 99% sikkerhet si at LMM er defekt og bilen går i nødmodus av den grunn. Har vært mye plaget med samme greiene selv.

Er ikke noe problem å plugge av kontaken til LMM for å dobbeltskjekke. Endrer ikke motoren på turtall/gange da kontakten er av, så bør du bytte LMM eller evt få den renset.

Husk bare at etter at bytte/rens har funnet sted, koble av minuspolen på batteriet i minimum 20 minutter slik at ECU blir resatt, eller resett ved hjelp av diagnoseutstyr

er ikke noe problem nei men burde ikke gjøre det vis ikke han viste at det gikk ann og restete på den måten for vis ikke det hadde vært det så hadde han hatt enda en ting og beskymre seg for.

jeg testet det på den måten på min gamle bil men hadde ikke gjort det vis ikke jeg viste det gikk ann og reste på den måten.

jeg koblett ut hele lmm på min bil og kjørte uten til jeg fikk erstatten den. virket som det hjalp litt på kontra at den var koblett til men kan være det var ønske tenking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanon!

virker som du har peiling sv90,

du vet vel ikke tilfeldigvis hvorfor bilen blir tappet for strøm hver gang jeg setter den fra meg?

for eksempel, visst jeg kjøper nytt bat, eller lader så er bilen tom for strøm morgenen etter..... noe må ligge å trekke strøm! kan ikke være stereo, det er helt koblet ut.

den type problemer har jeg ikke vært mye borti desverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det er utført skal den stå 20 min med minuspolen av når motoren går?

og må jeg slette feilmelding evt?

Utbedre feilen, ta deretter av minuspolen og la den være av i minimum 20 minutter. Koble så på minuspolen igjen. Da er ECU resatt og feilen er borte, men den vil komme tilbake igjen hvis symptomene ennå er der (f.eks hvis du har renset LMM og det ikke hjalp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du seter bare multimeteret på polene på batteriet(uten at motoren går) Så måler du spenninga. Så går du fremm, drar ut en sikring, går bak å ser om speninga er høgere f.eks fra 12.32v til 12.54v. Så når du har funnet kretsen, må du se etter åpenbare feil. evt bruke tang-ampermeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg satser på å bytte dynamo, LMM, evt lambasondene om det ikke gir noe bedring ved bytte av LMM....

sitter to forsterkere og en 8`sub i den, så kan jo bare greit med en litt sterkere dynamo uansett... burde kansje bytta heile bilen! hehe;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...