Andreasnicolai Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Synes det tar litt tid for bilen å komme i arbeids temperatur, spesielt hvis jeg kjører i høy fart på lave turtall. Når den først kommer opp i normal arbeidstemp (nål rett opp) så hender det seg at temperaturen synker litt, her også spesielt når jeg kjører 80-90. Men når den står på tomgang el kjører litt aktivt står nålen rett opp. Temperaturen blir aldri varmere enn arbeidstemp(nåla rett opp). Hva kan det være, og tar motoren skade? - Termostat? - Viskosekobling? - Vannpumpe? - Vanntemp føler?
Andreasnicolai Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 En beskjeden liten kvelds bump! Skal kjøre Trondheim- Oslo så vært kjekt å vite
bmwm535i Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 pungt 1 når du kjører fort på lave turtall vil ike motor bli like fort varm som sakte på høyeturtall , farten er også med på å kjøle ned. pungt 2 når motoren oppnår drifts temp åpner termostaten, derfor synker temp litt . står du på tomgang er vi tilbake på pungt 1 igjen . dette er helt normalt
Andreasnicolai Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Ok, tusen takk! Da slipper jeg å bekymre meg for det. Vil jo ta best mulig vare på bimmern. Da gjenstår det bare å finne ut om jeg skal skifte til piggdekk før jeg kjører nedover..
bmwm535i Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 hehe du bør vel få på noen vinter dekk ihvertfall
Andreasnicolai Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Fikk med splitter nye piggdekk når jeg kjøpte bilen. Tenker jeg bruker de i år, også leverer jeg de inn neste år å får 1000 spenn av Trondheim komune=)
bmwm535i Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 er det jeg sier det er ikke noe fordeler ved å bo her nede bare bakdeler her må man jo nesten betale for å bli kvitt piggdekkene sine.
Otis Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Fikk med splitter nye piggdekk når jeg kjøpte bilen. Tenker jeg bruker de i år, også leverer jeg de inn neste år å får 1000 spenn av Trondheim komune=) Tror faktisk det er 1200,- for alle 4 dekk i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå