Rolfbmw Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Hallo. Har en e34 525i 24v som jeg synes sviver litt rart på tomgang, flere jeg kjenner som har hørt den på tomgang er sikkre på at den ikke sviver på alle 6. Men bilen går og drar som den skal så jeg vet ikke hva det kan være... har tenkt å skjekke coilene men har ikke kommet så langt enda... noen av dere som har peil eller tips om hva mer jeg kan sjekke? tenkte å spraye på noe startgass på vacum slangene rundt insuget og toppen osv for å se om det er noe lekk der, men har ikke fått gjort det enda! Takker for svar! Mvh Rolf
Rolfbmw Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Okei. For er ingen olje i vannet heller så! Drar og går som den skal og så... Den kan ikke være en coil da? eller?
Mons1 Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Få målt CO på tomgang! Lukter eksosen sur ved driftsvarm motor? Hold hånden foran eksosrøret og lukt på hånden etterpå. Sur lukt tyder på dårlig forbrenning. Et annet triks kan være å starte motoren når den er kald og la de gå på tomgang i 1-2 minutter (maks 5min). Stopp motoren og ta ut pluggene. Se om alle plugger er tørre og varme. Kald eller våt plugg er et tegn på dårlig/ingen tenning. Det kan jo være en dyse som lekker og det kan være feil bensintrykk. Har hørt tilfeller om at tryggregulatoren er defekt slik at man har for høyt trykk og dermed får ECU'en problemer med å regulere i forhold til Lambda-verdien og at Lambdaen ryker etter en stund pga soting. Mange ting, men en CO-måling gir en god pekepinne! Lykke til! RS Okei. For er ingen olje i vannet heller så! Drar og går som den skal og så... Den kan ikke være en coil da? eller?
Rolfbmw Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 Eksose lukter litt rart (nærmere surt) ved driftsvarm motor... hmm. tenkte å skjekke vacumk slangene og coilene idag!
Rolfbmw Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2009 Har nå sjekket coil, plugg, pluggledninger, vacum slanger og byttet om på den dysa som sitter på 6'eren (den som ikke sviver)! og den sviver fortsatt ikke Lurte på om jeg skulle tatt en komperasjons test på den, om det kansje kan være ventiler/stempel ringer? Takker for alle svar! Mvh Rolf
Rolfbmw Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Har nå tatt komptest på bilen, ingen komp i 6'eren! Så vil jo koste litt å fikse den... så jeg fikk kjøpt en orginal 525i som er godkjent i 2 år til 5000,- med hek og god motor, m-tech interiør osv... men min er en 91mod og den jeg kjøpte 93mod, er det samme ledninsnett og hele pakka å bare å hive i motoren? eller ? Takker for alle svar Mvh Rolf
benny Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 91 modellen har vel bosch ledningsnett mens 93 sikkert har simens, er ikke 100prosent sikker på d,men d finner du ut viss du ser på styrenheten
Rolfbmw Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Okei. For den bilen det ikke er komp i er en org. 520 med 525 motor i. Så da kan det hende jeg må bytte ledningsnett eller noe?
MotorViagra Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 93 mod ledningsnett er bosch, men denne har vanos. Så ta med ledningsnett og styrenhet skal ha nr som slutter 200 413
Lars89 Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Hvorfor ikke bare bruke 93-modellen som den er? Så slipper å frykte teknisk kontroll, regress på forsikring osv
Rolfbmw Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Fordi den ser helt forjævlig ut er ingen grill igjen å bulker på alt osv. skiltene ligger hos bt å skal jeg hente de så må jeg gjøre en hel masse med bilen for at ikke purken skal ta de såe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå