Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hei! Har lagt ut bilen min for salg nå til fordel for "helårsbil". Bilen jeg da sterkt vurderer er en BMW 740ia. Jeg lurer da på om det er noe spesielt jeg bør se etter på en slik bil? Er disse galvanisert eller bør man være obs på rust osv? Hvordan er 4.4 literen til BMW? Har også vurdert alle andre motoralternativer av E38, men hadde vært morsomt med en 740ia. Men har også vurdert 728ia med noe lavere km-stand. Setter kjempepris på om noen kan gi meg noen tips/råd om disse bilene og motorene! =) På forhånd takk! Mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Takker Sto en del nyttig informasjon der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Har du vurdert diesel? 725tds'ene ligger lavt i pris synes jeg. Klart at dette ikke er noen racer, men med en chip blir den absolutt helt grei. Ellers så kan jeg varmt anbefale 730d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Heisann! Diesel hadde ikke vært å forakte. Hadde vært veldig behagelig med en diesel, men synes de fleste har gått så vanvittig langt =( 725 tds eller 730d hadde vært helt konge det om jeg fikk en for ca 120-130 lapper som ikke har gått all verdens mye. Opp til 210-220.000 km har jeg egentlig satt som en maks grense. Men diesel hadde vært helt greit =) Er mest komforten jeg er ute etter, om han ikke går så utrolig bra er det ikke så farlig i en slik bil =) Mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Joan da!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hehehe Må desverre selge bilen min =( Og da synes jeg E38 7-serien ser ut som en meget god og behagelig bil Alle jeg kjenner som har prøvd den sier at den er en drøm å kjøre, så da ble jeg brått veldig interessert i å skaffe meg en selv som jeg kan bruke hele året =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 styr unna 725 diesel. 2 ton bil med strikkmotor er ikke bra. hehe 728 er greit alternaltiv om du ikke er ute etter fart og spenning selv om de går ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hehe Ja, ser for meg 725 tds bli litt slapp i allefall uten chip. Snakker med en som har en 740ia som har gått ca 210.000 km (noe jeg egentlig synes er i meste laget) og en som selger en 728ia med 181.000 på telleren. Synes egentlig 7-serien gjøre seg best i svart eller mørk farge, men den 728'en jeg har tittet på en sølvgrå. Altså, er en pen farge det også, ikke det jeg mener, men på en sølvgrå 7-serie MÅ man ha litt senk, 20" felger og hvite blinkere for at den skal bli litt "sportslig" synes jeg. Er veldig lett for å bli litt "gubbete" i den fargen. Men tror det hadde gjort seg med noen fete 20" felger med litt kant, noe senk (ikke mye, for vil ikke ødelegge komforten i den bilen) og hvite blinkers. Da tror jeg det blir bra. For man kjøper egentlig ikke en slik bil for å herje så altfor mye med synes jeg. Så motor er ikke sååå viktig i 7-serien for meg. Tror 193 hk og 280 nm gjør susen. Er ingen racer, men som du sier og sikkert har erfart med din bil, så er det helt greit med 2.8 literen i denne. 4 literen er selvfølgelig en spenstig og fin motor i denne bilen, men er bare redd for at bensinen og utgiftene rundt dette skal bli altfor dyrt. Har man en 740, så har man den for å kunne gi på en gang i blant, og kjenner jeg meg selv rett så ville jeg nok ofte prøvd hva den var god for, og jeg tror dette brått kan bli veldig dyrt, men samtidig utrolig artig =P Er fett med en så stor og tung bil som faktisk kjører fra en del andre biler uten at det egentlig ser sånn ut. Men har forelsket meg helt i 7-serien den siste måneden. Magiske biler når det gjelder utseende, komfort og kjøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 jeg er utrolig fornøyd med min bil. og 2,8 er mer enn nok. jeg ville egentlig ha 740IL 99-01 (facelift) men skulle ha svart med svart intereør i skinn og under 200 000 km. alt annet var mindre viktig. og om du kjøper bil så har jeg hvite sideblinklys og hvite forran som kan bli dine for en billig penge. trenger de ikke uansett så. jeg har jo en 740 stående her med 4,4 motor som skal inn i 728. men jeg liker fart og spenning men største grunnen jeg har for å bytte er V8 lyden men 728 kjører greit fra mye biler den også. så er ingen sinke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ja, er helt enig 728 er mer enn greit nok Er ingen racer, men er heller ingen sinke. Ja, har liksom vært på utkikk etter noen som har en grei km-stand samtidig som de er greit priset. Alt fra 100.000-150.000 kr er jeg villig til å betale. Og da er det ikke så altfor mye bra å velge mellom når man ser på km-stand og hvor godt de er behandlet. Er noen få. Men er avhengig av å få solgt min først, og det er et prosjekt i seg selv om høsten og vinteren Men jeg sier meg helt klart fornøyd om jeg ender opp i en 728ia Såpass ja! 4.4 literen, da kødder du ikke Det er en utrolig sprek og holdbar motor som passer 7-serien perfekt. Der er det dreimoment og våkne hk i massevis Blir spennende å se deg i 740 Sett deg en del ganger på vei mot Fredrikstad fra Sarpsborg. Regner med at du har vært hos Arnesen? Meget pen den 7-serien din Så deg også nede på Seiersborg i russetiden i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ja, er helt enig 728 er mer enn greit nok Er ingen racer, men er heller ingen sinke. Ja, har liksom vært på utkikk etter noen som har en grei km-stand samtidig som de er greit priset. Alt fra 100.000-150.000 kr er jeg villig til å betale. Og da er det ikke så altfor mye bra å velge mellom når man ser på km-stand og hvor godt de er behandlet. Er noen få. Men er avhengig av å få solgt min først, og det er et prosjekt i seg selv om høsten og vinteren Men jeg sier meg helt klart fornøyd om jeg ender opp i en 728ia Såpass ja! 4.4 literen, da kødder du ikke Det er en utrolig sprek og holdbar motor som passer 7-serien perfekt. Der er det dreimoment og våkne hk i massevis Blir spennende å se deg i 740 Sett deg en del ganger på vei mot Fredrikstad fra Sarpsborg. Regner med at du har vært hos Arnesen? Meget pen den 7-serien din Så deg også nede på Seiersborg i russetiden i år. ja jeg er veldig fornøyd med 728 motoren også. 4,4 literen er virker som en artig motor ja. hehe. aldrig testet den. men regner med den sparker ifra litt ser du meg i særp så har jeg nok vært hos Arnesen ja. hehe. og i vinter blir det nok oen turer til kampenes var på seiersborg noen ganger i mai ja. kjenner en som var russ. så var nede og hilsa på ho noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ja, jeg også synes 728 er en fin kombinasjon mellom bil og motor =) Forresten, glemte å svare på de lyktene du sa du hadde. Om det blir 7-serie på meg nå de første dagene hadde det vært helt knall det! Ja, regnet med at du hadde vært hos Arnesen se =P Sett dere kjøre sammen en del ganger Ja, 4.4 literen må være en utrolig god motor! Har bare sittet på i en 740 med 4 literen jeg, men til og med den sparket meget godt med tanke på sine nesten 2 tonn! Så det blir helt knall med 4.4! Kampenes er viktig! hehe Har enda ikke hatt noen bil med bakhjulstrekk å kjøre med der på snøføre for jeg har jo lagret min inne om vinteren, men om det blir 7-serie på meg nå, så kan jeg love deg jeg kommer til å være på kampenes til vinteren også =P Skal ha det litt artig, bare man ikke satser bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Ja, jeg også synes 728 er en fin kombinasjon mellom bil og motor =)Forresten, glemte å svare på de lyktene du sa du hadde. Om det blir 7-serie på meg nå de første dagene hadde det vært helt knall det! Ja, regnet med at du hadde vært hos Arnesen se =P Sett dere kjøre sammen en del ganger Ja, 4.4 literen må være en utrolig god motor! Har bare sittet på i en 740 med 4 literen jeg, men til og med den sparket meget godt med tanke på sine nesten 2 tonn! Så det blir helt knall med 4.4! Kampenes er viktig! hehe Har enda ikke hatt noen bil med bakhjulstrekk å kjøre med der på snøføre for jeg har jo lagret min inne om vinteren, men om det blir 7-serie på meg nå, så kan jeg love deg jeg kommer til å være på kampenes til vinteren også =P Skal ha det litt artig, bare man ikke satser bilen bare å sifra om du trenger lykter. de ligger og venter på en bil vet ikke om det er stor forskjell på 4L og 4,4L er 286 hk i begge 2. NM vet jeg ikke i noen av de. kampenes er viktig. og 7er`n er enkel å kontrolere. dette er fra treff på gardermoen i fjor vinter. artig på bane også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Snakker med en som har en 740ia som har gått ca 210.000 km (noe jeg egentlig synes er i meste laget) og en som selger en 728ia med 181.000 på telleren Er ikke helt enig med deg i dine vurderinger. Det som betyr noe er hvordan bilen er vedlikeholdt og hva som er gjort. Jeg kjøpte min 7 serie på 160 000 km, da jeg kom i området 200' km og over ble det byttet deler for mellom 60 og 70 000 kroner. Noe er timepris på verksted, men har gjort det meste selv. (har kviteringer på alt) For å nevne noe, ny cd veksler, spenningsregulator, termostat, frontrute, fjærer, dempere, fjærbeinsstag, bærearmer foran/bak, casterstag, hjulager, nav, bremseskjold, alt i håndbrekket, bremseskiver, diverse abs og pdc givere, pendelstøtter osv. I nevnte pris har jeg ikke regnet med bytte av en dør, bagasjerom, og lakering av bilen ifm litt rust på nevnte deler. Da må du legge til 20-30 000 til. Bilen har nå gått ca 240 000 km. Ser du på biler i området opp i mot 200' km feks 728ia som du nevner er vedlikeholdshistorikken viktig, om den har gått 210' eller 180' er etter min mening ikke så relevant da du uansett befinner deg i et området hvor vedlikeholds kostnadene kommer. Jeg mener det er bedre å se etter en bil som har gått relativt mye mindre la oss feks si ca 150' km, eller så hadde jeg gått for en bil der det meste av slitedeler har vært byttet og ikke vært så opphengt i om den er gått over 210' km eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå