Maxxsonics Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 er litt på utkikk etter e36 318 tds. men har ikke erfaring med e36 touring eller diesel motoren. noen som har noe erfaringer med 318 tds, posetivt og negatvie erfaringer?
Hyggmaister Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Lite erfaringer med denne motoren nei, men hvorfor TDS? Hvorfor ikke kjøpe en vanlig 318 eller en 320? Disse bilene er jo så billige likevel Diselmotoren på 1.7 liter leverer vel 90 hk og noe som 190 NM - mens m43b18 leverer 115 hk og ca 150 NM, og er selvfølgelig mye mer agil og turtallsvennlig å kjøre. Ved pen kjøring bruker den heller ikke over 0.8 i snitt, gjerne ned i 0.7 på langkjøring ...må kanskje ta med i vurdering at touring er tyngre enn sedan btw? Vertfall omtrentlig forbruk. En slik gammel dieseltraver ville værtfall ikke jeg satsa på
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 bensin er søppel. bensin er ikke harry og "bondete" nok, bare det i seg selv er en grunn til å ligge unna. Jeg anbefaler å satse på 325tds, fikse den råeste chippen til den, åpen eksos og filter, vips, hjulspinn på tredje gir.
Muren Motorsport Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 På ETT hjul på våt asfalt hvertfall.. Forøvrig så er diesel søppel etter att bensinen er raffinert utifra råolje.
Lars89 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Har ikke fått noe godt inntrykk av 318tds. Mange som selges med raste motorer... At den i tillegg er dauere enn 316i gjør at jeg ville sett på en nyere 318/320 i stedet Les denne før evt kjøp http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E36/
Hyggmaister Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 bensin er søppel.bensin er ikke harry og "bondete" nok, bare det i seg selv er en grunn til å ligge unna. Jeg anbefaler å satse på 325tds, fikse den råeste chippen til den, åpen eksos og filter, vips, hjulspinn på tredje gir. Har gitt opp å tolke om de her innlegga dine er ironi eller om du faktisk talt bare har litt færre møbler enn oss andre i 2. etasjen...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Haha, med 318i hadde jeg også hatt mindreverdighetskomplekser, men så har du jo moped og derbi liggesykkel i signaturen, så hva skal man forvente.. Hadde du i det hele tatt hatt eller kjørt en turbodiesel, så hadde du skjønt hvør latterlig utspillene dine er;) Jeg har hatt masse BMWr med godt over middels pulver(både med og uten turbo -bensin) Så please frøken, ikke uttal deg før du er ferdig med konfirmasjonen;)
Hyggmaister Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Har 2 stk turbodiesler stående hjemme, så vet godt hvordan de er å kjøre for å si det slik For øvrig synes jeg måten du ordlegger deg her på forumet er intet annet enn kvalm! Hva er problemet ditt egentlig? Hva med å ha respekt for at andre har andre meninger enn deg? Voltaire sa en gang: "Jeg er helt uenig, og til og med forakter, det du sier, men vil kjempe inntil døden for din rett til å si det du sier». Kanskje du burde tenke litt på det når legger ut ting her? Er du så usmaklig når du diskuterer med andre mennesker IRL også? Nærmer seg for øvrig 7 år siden jeg konfirmerte meg.
Duplex Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Har selv kjørt en -97 e36 318i i et par år, sprekeste 1.8 litern jeg har kjørt! Og før jeg kjøpte den så jeg på/prøvekjørte jeg en e36 325td, må si jeg hadde faktisk forventet mer av den, ikke at den gikk dårlig. Uansett, så gikk den 318 ganske nøyaktig likt med en -01 passat 1.8T, til svingene kom, da forsvann han bak i speilet ^^,
Pelton Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Har selv kjørt en -97 e36 318i i et par år, sprekeste 1.8 litern jeg har kjørt! Og før jeg kjøpte den så jeg på/prøvekjørte jeg en e36 325td, må si jeg hadde faktisk forventet mer av den, ikke at den gikk dårlig. Uansett, så gikk den 318 ganske nøyaktig likt med en -01 passat 1.8T, til svingene kom, da forsvann han bak i speilet ^^, Skjeldent sprek 318 du har, eller... var det feil med passaten? 325td er "bare" 115hk så la gå. Tds går helt greit, og ja, den parkerer 318 din.
Duplex Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Begge bilene gikk like godt, tjener ingenting på å lyve..
Lars89 Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Begge bilene gikk like godt, tjener ingenting på å lyve.. Skiller faktisk 0,7 sek fra 0-100 i 318i's favør (11,3 vs 12 sek) så du har nok helt rett her 325TDSen er igjen 0,9 sek raskere til 100. 318tds bruker 14,4 sek mens den daueste 316i bruker 13,1...
Maxxsonics Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2009 jeg er ikke ute etter en bil å kjøre fra folk med!! skulle jeg hatt sprek bil hadde jeg ikke vurdert 318tds en gang! er ute etter en billig bil som er billig å kjøre med og som jeg slipper å skru på hele tia.. har noen 2 volvoer (850 og v40) om dagen, og det er allefall ikke billig å kjøre med! har litt intrykk av at e36 touring karosseriet ruster mye..er det noen som har erfaring med det? har ikke mye galt å si om volvo, men jeg savner BMW!!!!!!!!!!
Duplex Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Har faktisk en 850 stående selv så kjenner godt til forbruket Ligger rundt samme forbruket med BMW'n.. men for å dele mine opplevelser så har min bror en e36 316i touring 99 mod, den har gått rundt 300k og har faktisk en del rust, men er stort sett bare overfladisk. Ellers har naboen en 98 mod uten noe rust i det hele tatt
jensemann23 Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Har 2 stk turbodiesler stående hjemme, så vet godt hvordan de er å kjøre for å si det slik For øvrig synes jeg måten du ordlegger deg her på forumet er intet annet enn kvalm! Hva er problemet ditt egentlig? Hva med å ha respekt for at andre har andre meninger enn deg? Voltaire sa en gang: "Jeg er helt uenig, og til og med forakter, det du sier, men vil kjempe inntil døden for din rett til å si det du sier». Kanskje du burde tenke litt på det når legger ut ting her? Er du så usmaklig når du diskuterer med andre mennesker IRL også? Nærmer seg for øvrig 7 år siden jeg konfirmerte meg. Kan noen ta å utestenge den idioten(BMW-745iA) fra forumet? Han har fritidsproblemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå