Gå til innhold

den riktige måten å vinterlagre en bil.. (?)


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

Ah, så bilen soter ned om man starter den en gang i uka iløpet av en vinter? Såååå, dra på litt ved første tur når den har gått seg varm?

Tror ikke det er noen fare at bilen blir ødelagt akkurat. Kommer ihvertfall til å gjøre det på min, for å sveive olje rundt i systemet av og til.

Shoot me 8)

bilen blir ikke ødelagt nei, men den blir i dårligere stand enn om man hadde latt vær. Tydeligvis vanskelig for deg å forstå det folk sier, men det er jo bare din egen motor det går utover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor går busser å taxier så mye lengre enn andre bilder? Kansje vedlikehold kan være en liten faktor, men viktigst av alt:

Så lenge en motor bare går og går, og får oljeskift når den skal kan den gå meget langt. busser bikker jo lett millionen, og noen går over 2 millioner km. En motor slites av å gå kald pga da smører ikke oljen optimalt. Mens den varmes blir noen motorkomponenter fortere enn andre som også kan skape unødvendig slitasje.

Jeg ville tatt batteriet med inn, startet den noen ganger etter bruk av motorvarmer. Ikke latt den gå lenge, men ruset litt så det ikke soter. Vinterlagring trenger ikke være så vanskelig. Dersom man er spesielt opptatt av å ta vare på bilen, kan du også sette den på bukker slik at foringer og dekk holder seg. Gjerne ta hjulene inn i varmen og slipp litt luft ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner bare ikke hvordan det skal være mulig? Enda ikke sett en god forklaring på det.

Amerikanske biler SKAL!!!! man jo starte minst en gang i måneden iløpet av vinterlagring.

Da syns jeg du skal lese ett par innlegg på de første sidene i denne tråden, der står det gode forklaringer...

Amerikanske biler SKAL ikke det, vi har aldri gjort det. Det har ingen i am car klubben her gjort heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...