Gå til innhold

BMW E36 '93 318is Coupe m.hvitt skinn - fleire bilder side 2


AronG
 Share

Anbefalte innlegg

Ligger ut min e36 for salg iom jeg er ute etter noe nytt.

Kjøpte bilen for 1 år siden som min "første-bil", har kjørt ca 15.000km siden da. Er gått 228.000 nå.

Bilen har hatt 3 eigere før meg, en eldre mann, en dame og en 20 åring.

Grovt sagt så hadde han eldre karen bilen lenge, dama kjøpte den, stylet den opp og bygget anlegg før hun solgte den til 20-åringen, som utførte en del vedlikehold på den på verksted.

Er EU-godkjendt til mai neste år.

Teknisk:

- Skiftet olje hver 10.000km

- Motoren tikker ikke, går fint

- Skiftet alle bremseskiver nylig + en calipper. Bremsesko til håndbrekk også nye (kostet vel rundt 10.000 for delene, husker ikke akkurat eksakt)

- Jamex "Power-filter"

- Sebring effektanlegg

- Godkjendt senket, 40/50 (trur jeg det var) med AP-fjærer

Styling:

- M3 front og bakfanger, froten er orginal vare

- M3 speil

- M3 baklykter (røde og hvite)

- '97 matt sorte nyrer

- Angel-eyes lykter som ble kjøpt nye i fjor sommer med org Rieger øyelokk

- 18" E46 M-tech Replica felger med 225/40 dekk

- 4 stk piggfrie vinterdekk (brukt en vinter) på 15" orginal-felger.

Interiør:

- Ganske pent hvitt skinninteriør

- Hvite instrumentskiver med blått bakgrunnslys og sølv-ringer

- M-tech ratt

- M-tech girkule

- M-tech pedal-sett

Anlegg:

- Pioneer MP3-spiller, evt en Blaupunkt-spiller

Sub'ane og forsterkarane er tatt ut

Følger med noen deler også:

- 1 stk coupe-dør (venstre med glass)

- Bagasjeluke

- Bakspoiler med bremselys

- Alt i Diamantswartz.

Dette kan selges utenom

Bilen er ikke strøken, men helt grei. Det som er å utsette på er:

- Litt overflaterust rundtom på de typiske plassene

- Temperatur-måler virker ikke (etter jeg skiftet skivene, så er nok en bagatell)

- Vifta fungerer bare på 1 og 4

- Takluka er litt tricky å få til, men åpner/lukker og holder tett

- Mangler innerskjermer forran

- Mangler den nederste lista på bakfangeren

- Feile lister til bakfangeren, fikk feil når jeg bestilte (er med hull til ryggesensorer..)

Bilen har ikke vært herjet med, har egen bil til det ;) Har heller aldri vært kolisjonsskadet og det er heller ikke heftelser på den..

Har ikke komplett service-hefte, men har en del kviteringer på alt muligt.

Ellers, en fin bil jeg har vært fornøyd med hele tida. Starter og går hver morning, henger godt på veien og går greit :)

Sikkert noe jeg har glemt i farta.. Send sms eller helst mail om du lurer på noe eller er interessert, jobber skift så jeg svarer ikke alltid på telefon.. Kan også ligge meg til på msn: arong1990@hotmail.com

Pris kan diskuteres, er åpen for bud, men jeg må ikke selge..

EDIT: Hadde et lite uhell her ute på snøen, sklei ut i ei snøfonne slik at bakfangern fikk seg en trøkk.. :/ Må nok ny bakfanger til, men det går fint an å kjøre med den slik den er nå..

q9tbcyfmrrn8617oj233.jpg

83uq24z1k9flns31u1l0.jpg

jwhi7awhfok7bw506mak.jpg

68vz6cg6xn68b20bmfjr.jpg

bu7p0qamah3jbr9lll43.jpg

flvtjo7e0gbzcvct0jgq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan få sett på det i mårra, har egentlig ikke tenkt over den "bulken", men den gummilista som skal ligge i mellom der fremme med panseret er fjernet i lag med isolasjonen under panseret. Så panseret ligger litt lavere enn det egentlig skal, muligens det gjør at det ser verre ut enn det egentlig er.. Men skal få sett på dette.. :)

Isolasjonen og gummilista har jeg liggende, var bare at forrige eier glemte å lukke oljelokket da han startet opp slik at oljen sprutet opp i isolasjonen da panseret var nede. Men dette har jeg fått vasket og rengjort etter beste evne, så dette er bare til å "klæssæ" på igjen :)

Frontfangern henger ikke helt 100% på plass, men som sagt mangler det innerskjermer fremme som skal være med på å dra fangeren bak på plass. Kommer innerskjermene på vil nok det ordne seg :)

Hønsenettingen er ikke orginal vare, men den tar seg nå bra ut der etter mi meining :P Men denne er jo bare til å fjerne, er ikke limt fast så ikke noe big deal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket opp dette med den "bulken" på panseret, er ikke noe bulk i den forstand, men panseret er bøyd helt ute på kanten. Vet ikke hvordan det kan ha seg til, men det er ikke noe nasty bulk. Panseret tar ikke nedi da :)

Frontfangern er det ikke så alt for lenge siden jeg fikk på sammen med bakfangern. Før stod det på riegerstyling, men denne likte jeg ikke noe særlig.. :P

Men i alle fall tenkte jeg at jeg skulle få tak i noen innerskjermer forran, så jeg festet ikke frontfangern med alle de skruene som fulgte med viss jeg bare måtte skru alle av igjen.. :P Så jeg festet den såpass at den sitter på, henger ikke å slenger. Blir nok bra om man får på de siste skruene, tror jeg skal ha resten de liggende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rust i hjulbuene, noen bobler, fremme på panseret er det også rust i fra steinsprut. Litt steinsprut er det på speilene også.. Og så er det på bagasjeromsluka under der med låsemekanismen. Får med enda en bagasjeromsluka da :)

Bilen har jo ikke vært omlakkert før, 17-18 år på veien er ikke bare bare :? Så bilen er jo som sagt ikke strøken, men rusta er ikke så alvorlig :) Skal få sett om jeg får tatt noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok, sjekk opp da, jeg har jo en bil med 6'er om det kunne vert interessant..

Den e30'n din såg ganske bra ut da :) kan være interessert i å bytte i den ja ;)

Sliten i lakken desverre, men selve bilen fungerer bra, og har ikke så mye rust heller ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...