Gå til innhold

Hvordan fjerne rust??


NSR
 Share

Anbefalte innlegg

Rust bør sandblåses, Pusser man så løser man bare problemet midlertidlig. Etter sandblåsing så anbefaler jeg deg å ha på Würth's ruststopp grunning. Den er fantastisk bra. Men pass på, noen lakk typer kan reagere med den grunningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noen kompressor eller sandblåse-utstyr å annbefale? :P

Kan man lakkere rett på den grunningen?

Mange kompressorer å anbefalle. Men du trenger kun en helt vanlig kompressor om du kun skal ta små flekker. Biltema har en punktblåser som er rimelig og kurant å bruke Da kan du sandblåse små flekker mye lettere. Så sant ikke du skal sandblåse mye, da anbefaller jeg deg å kjøpe Tools sin sandblåsingspistol. Den er helt rå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kompressorer å anbefalle. Men du trenger kun en helt vanlig kompressor om du kun skal ta små flekker. Biltema har en punktblåser som er rimelig og kurant å bruke Da kan du sandblåse små flekker mye lettere. Så sant ikke du skal sandblåse mye, da anbefaller jeg deg å kjøpe Tools sin sandblåsingspistol. Den er helt rå :)

Ok :)

Burde helst ha begge hvis jeg skal sandblåse mye da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sandblåse mye så er det greit å ha en stor kompressor. Selv bruker jeg en rimelig massiv en som gjør susen :) jeg prøvde ett par billig sandblåsings pistoler for litt siden, men jeg gikk lei den dritten og kjøpte meg en skikkelig pistol på Tools, og den var verdt vær eneste krone... Men, du bør vel ha mye å sandblåse før du vurderer å kjøpe en pistol til over 700kr... Hva skal du sandblåse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sandblåse mye så er det greit å ha en stor kompressor. Selv bruker jeg en rimelig massiv en som gjør susen :) jeg prøvde ett par billig sandblåsings pistoler for litt siden, men jeg gikk lei den dritten og kjøpte meg en skikkelig pistol på Tools, og den var verdt vær eneste krone... Men, du bør vel ha mye å sandblåse før du vurderer å kjøpe en pistol til over 700kr... Hva skal du sandblåse?

Ok. Er hobedsakelig overflate/lakk rust på bil. Men skulle hatt utstyr slik at jeg kunne sandblåst bakstilling, diff, eksosanlegg (mc), og diverse ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er hobedsakelig overflate/lakk rust på bil. Men skulle hatt utstyr slik at jeg kunne sandblåst bakstilling, diff, eksosanlegg (mc), og diverse ting også :)

Da hadde jeg kjøpt meg en punktblåser på tema til bilen, og en pistol til større deler. Om du kjøper billig eller dyr pistol er opp til deg. Den billige gjør jobben sin den også, men tar litt lenger tid.... Er også greit å skaffe seg en kompressor med litt arbeidstrykk i, om man skal blåse mye. 100l eller 150l fra biltema er veldig kurant. koster vel 8000kr for 150l, så da blir det jo fort dyrt. Men det er jo en prioritering du selv må ta. TRenger ikke å legge så mye kroner i det, men du vil nok ikke angre. En skikkelig kompressor er jo noe man alltid trenger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...