Gå til innhold

BMW E30 20v turbo (BM-WAG) og litt S38 turbo....

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 5 trins kassa til volvo tåler bare maks 200hk/300nm. Dere må skaffe getrag 265 og lage adapter. lett og skaffe adapter til disse da det er samme adapter som volvo karene bruker.

Hørtes ikke dumt ut detta men hvem model kom med getrag 265?

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det må vel i dette tilfellet være kurant å bruke TDS/M3 Zf-kassen(e) og sveise om clutchhuset? Mener også at det ligger ett sentreringsverktøy for dette tilsalgs på Finn.no, mtp boltsirkel, rett vinkling på kassa osv.

De kassene tåler visstnok fint 600+, og mye moment. :)

Skrevet

En slik du tenker på T. Thøgersen: http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_ZF_ ... m?ca=5&w=3

Fant også en adapterplate på blocket: http://www.blocket.se/skaraborg/__Adapt ... m?ca=5&w=3

Men disse adapter platene ser ganske forskjellige ut:

psiosmjmvq2a6qamfhvs.jpg1qpjhof2hc6dp0ciqznt.jpg

Alt av interiør og matter er forresten tatt ut av bilen nå. Var nesten rustfri fra torpedoveggen og bakover. Fant også kvittering på nesten helt ny bensintank. Man ser at denne bilen har blitt tatt godt vare på.

Den største konsentrasjonen av rust var i alle hjulbuer og rundt batteriet i motorrommet så det blir nok et par timer med sveising.

Karosseriet skal også sandblåses.

Skrevet

Måtte vel ut med litt for den. De er sykt ettertraktede fordi det er det eneste som holder for Volvo turbo-gutta. Solgte en slik til noen Volvo-karer som var helt i ekstase en gang i tiden. Er det slik å forstå at man bruker Volvo clutchhus og adapter mellom clutchhuset og girkassa?

Skrevet

Helt riktig Gunnar.

Det er brukt clutchhus fra volvo diesel (passer rett på audi 5’r)

20mm Adapter fra svensk nettbutikk, mellom motot og girkasse.

Lengden på inngående aksel skal da være riktig.

Kassa var ikke dyr i det hele tatt. Kostet 600 dollar på ebay, med dagens kurs blir det ca 3400kr. Vet jo ikke helt hvilken stand den er i. Men var fra en tilsynelatende seriøs selger (over 1000 positive tilbakemeld). Frakt og toll får jeg grådig billig gjennom jobben.

Skrevet

er er det ikke 262 det står på huset? mente di var 4 trinns jeg??

det stemmer jo at når volvo gutta pleier å bygge til getrag når di blir leie av å skifte m90 kasser :) getrag 265 kom vel i di større oplene også.

Skrevet

Faen, det hadde jeg ikke sett. Her er det noe muffins. Sjekket salgsartikkelen også og der står det tydelig ”Getrag 265 fra 635csi.”

Var det disse kassene som satt på 635csi'en?

Det kan hende at det er en 262cr kasse disse har også 5 gir.

Kjenner jeg blir litt nervøs nå.

Getrag 265 kom også i MB W201 2.5 16v

Skrevet
Faen, det hadde jeg ikke sett. Her er det noe muffins. Sjekket salgsartikkelen også og der står det tydelig ”Getrag 265 fra 635csi.”

Var det disse kassene som satt på 635csi'en?

Det kan hende at det er en 262cr kasse disse har også 5 gir.

Kjenner jeg blir litt nervøs nå.

Getrag 265 kom også i MB W201 2.5 16v

Har sjekket litt med BMW og dele nummret skal inholde 11 tall IKKE 10 som er vist på bilde så nummret på bilde er ikke dele nummret på girkassa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...