Bambo Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Her kommer vel ett lite prosjekt som jeg vil få litt pepper for tenker jeg. En arbeidskollega og jeg har i lang tid snakket om og bygge drifte/banebil. Så gikk her for noen uker sia til innkjøp av en E30 Touring. fikk tak i den her som kun har gått 128 000km. Planen her er att bilen skal strippes for alt unødvendig. alt interiør osv skal pælmes ut. Ut med bensintank osv. Sveise igjen bakdører og tanklokk. Montere helbur med avstivninger inn i dempertårn forran. Rette opp fronten da den har vært ute kjørt en tur helt på egenhånd. ut med 320 motoren og drivlinje. inn med en C20let motor fra Vectra Turbo. Clutch hus fra manta 1.8 ohc, getrag 265 kasse. Oppi med m5 diff og lotus omega drivakslinger. blir vel og noen coilovers med justerbar stivhet på sikt. Noen bilder av kaross som den står. Ikke fått gjort noe anna enn samle deler så langt, da det koker på jobb for tida. Oppdateringer kommer bare vi får inn bilen og får tid starte ribbe. Det morsomme var att bilen hadde stått ute i snart 2 år uten og vært starta. Satte i nytt batteri, å snudde maks 2 kast på starter før den fyra.
Bambo Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 kjøpt andre stoler til den: Samt speller nye 7,5x15" et 15. Har å bestilt gateslicks til den i dag. Har å starta se litt på bunnpanne og motorfester for å få C20let motoren oppi den.. Fryktelig med tilbakemeldinger her, så denne tråden vil nok bli flittig oppdatert Noen som veit om noen plass de selger bur til Touring forresten? Visst ikke får en til bøye og bygge sjøl da..
Lars89 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Er dette din tolkning av hybridbil? Spennende prosjekt! E30 Touring er in for tida
Bambo Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Dette er min tolkning av budsjett bygg til sladdebil. Tar litt av hva vi har og kaster sammen til en grei banebil
Gjest Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Arti prosjekt:) c20let blir lett hissig ved litt småjusteringer her og der:)
Ingeftw Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Visst du ikke skal beholde tåkelysene, så vil jeg kjøpe de! Kontakt meg på PM om de selges
Bambo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 opel motor i e30...hmm... Ja hvorfor ikke.. Lov prøve noe nytt også.. I forhold til pris og kostnader ble det Opel motor da jeg høgde en Calibra turbo, for å få motor til ett Vectra prosjekt som jeg ikke har ork til å gjøre mer med på evigheter. Så da havner motoren i den her enn så lenge C20LET som i opel? Som i Opel ja
Bambo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Arti prosjekt:) c20let blir lett hissig ved litt småjusteringer her og der:) Med oppsettet som er på motor tipper jeg vi havner på ca 240-260hk på hjul. Det har jeg gjort før med tilsvarende oppsett på c20 let. Så burde være greit nok i starten. Blir nok bygd en grommere motor på sikt. Men da blir det vel japse sekser med puste hjelp tror jeg. Om en ikke frisker opp M5 motoren jeg har med noe pustehjelp da. Tida vil vise. Planene var att M5 motoren egentlig skal i en E30 sedan på sikt. Men pga godkjenningsproblemer kan det være en mulighet for att den heller havner i Touringen
dutten Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 ikke noe er som og se en touring sidelengs vis det blir japsemotor senere som du skriver så ville jeg heller gått for en 200sx s14 motor med heftig pustehjelp kompis av meg har s14 som han kosta på 5600 i motor og fikk 300hk på hjula ut ifra det så det burde funke i en e30
Trond.S Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Opel motor i touring sladdevogn blir tøft Men hvor for M5 diff for den effekt du snakker om her? Holder lenge med en 168 diff eller hvertfall en 188-diff da. Også gjensveinsing av dører må da være ekstra arbeid til liten nytte? Forsett å oppdatere tråden, vi trenger noe variasjon her inne. Hilsen Trond
Bambo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 m5 diff er pga jeg har en skada import M5 E34 stående. Så plukker diffen av den. Bilen kommer jo til og få mye mer effekt på sikt. En blir jo aldri fornøyd uanset effekt samt att mye vil ha mer. Nå 1 sessong kommer den da til å gå med Opel motoren på moderat effekt og ca 250 på hjul. Sessong 2 håper vi på å kunne satse på anna motor med rundt 400hk. Første sessongen nå blir en test sessong med tanke på oppsett av bil og test av sjåføren som har fått mye rattrust etter en del år med lav bilinteresse og familie prioritering.
HeinZ Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Det og putte en volvo motor i bmw er og banne i kjærka, det og putte en opel motor i bmw er det samme som og ta liv av noen der
Bambo Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Det og putte en volvo motor i bmw er og banne i kjærka, det og putte en opel motor i bmw er det samme som og ta liv av noen der ???? Noe trangsynt i kveld kanskje? Det fine er att jeg har ett åpent syn Å gir pokker i hva andre måtte mene. Kan glise rått for meg sjøl når jeg kvester andre på banen med bastarden min Du syns den E30'n her med Cossie motor er noe dritt og du da? Han kjørte nå fint dritten av M3 med "riktig" motor. For meg er det viktigste funksjonen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå