Yeah_dude Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Bilen triller når jeg har håndbrekket på, må dra det så langt opp som det går an for at det skal holde. Har googlet litt/søkt på forumet etter å justere/stramme brekk, men skjønte ikke så mye. Har hørt det bare er å "skru på en fjær" men utifra guidene jeg fant så var det mye mer, av med hjulet og det ene og det andre... Håper noen kan forklare litt enkelt hva som er nødvendig å gjøre
Rkv Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Håndbrekket kan visstnok justeres gjennom ett av hullene som hjulboltene skrus inn i.... har jeg hørt... (aldri testet) Men trolig er problemet at strammeren har satt seg, eller er defekt. Så gjør som følger: ta deg en tur på BMW og kjøp nye strammere/mekanismer...det inkluderer også noen slags "mothaker". Husker ikke hvor mange deler det er, men dette er verken komplisert eller dyrt. Jeg justerte brekket på gamle bilen til fruen, det blei bra det, men strammingen funket ikke selv om den blei rengjort, så det blei slakt ganske fort igjen... Kjøpte ny... alt blei bra;) Edit; Ja du må av med hjulet, kalipperen, bremseskiven. tar 5-10 min pr side. Etter hjulet er av er det 2 skruer som holder kalipperen, av med denne. Skiven er bare holdt på plass av en liten skrue, enten torx eller umbrako. Mulig denne sitter godt, Ikke dra den veldig godt til når skiven skal på igjen...
Mons1 Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Hvis det er lik som på E34, så må du stikke et medium-liten vanlig skrutrekker inn igjennom bolthullet på bremseskiven og skru på en tannhjul oppover eller nedover. Utfordringen er å rotere skiven slik at man finner riktig posisjon. Jeg tror det enkleste er å ta av bremseskiven og så justere. Problemet er at det kan være slitekant på trommelen og man får ikke på skiven etterpå. Da må man slipe bort kanten på innsien av trommelen. Men det er også justering på selve brekket der wiren er festet. RS Bilen triller når jeg har håndbrekket på, må dra det så langt opp som det går an for at det skal holde.Har googlet litt/søkt på forumet etter å justere/stramme brekk, men skjønte ikke så mye. Har hørt det bare er å "skru på en fjær" men utifra guidene jeg fant så var det mye mer, av med hjulet og det ene og det andre... Håper noen kan forklare litt enkelt hva som er nødvendig å gjøre
Rkv Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 enda en liten ting. Selve bremse belegget er holdt på plass med noen fjærer. Kan være lurt å ha en "god tang" i nærheten så du får det av og på, eller stikk en tur på biltema og kjør ett lite verktøy til dette: art. nr: 12-1017
PIIIPower Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 dersom det er lenge siden skivene ble montert kan disse sitte noe inni hevlette bare så du ikke tror du må demontere mer. Jeg måtte dele mine for å få de av. Er ting veldig gammelt inni der er det mulig du må bytte "alt" (bremsebånd, 2 fjærer, mont. skrue og justerings "bolt") da belegget har det med å slippe etter en del år.. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå