Rabies Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 I dag begynte det å bråke noe infernalsk fra toppen på 318 min. Har ikke merket tikking på den selv om den har gått 240k, men nå har det passert tikking og blitt til "klakking" "KLAKK_KLAKK_KLAKK" <--Like ikke det Så nå lurte jeg litt på om toppen på M43B18 er identisk med toppen på M43B16, da jeg har en 316 med M43 stående i gården
Rabies Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Konge Men når lyden er såpass brutal (høres ut som noen saker slår i hverandre i toppen) er det mulig at jeg bare kan bytte ventiler, eller virker det som noe mer som har gått til h******? Edit: Kan jo legge til at bilen går som normalt bortsett fra den fæle lyden.
Rabies Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Vil ikke tro det. Rådebank hører man vel fra lenger inn i blokka? og vil man ikke merke det på mer enn lyden om det er rådebank? Det som feiler min hører man tydelig kommer fra toppen i hvertfall, hvis ikke det er noe som lurer meg da... Er ikke så veldig motorkompetent enda, så kan jo sikkert hende da. Noen som vet hvor jeg kan finne lydklipp og høre hvordan det eventuellt høres ut?
MPowered Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Du har sjekket olja for sikkerhets skyld? Det hørtes ikke så bra ut nei.. det kan høres ut som toppen, men ikke godt å si.
Rabies Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Ja, glemte å nevne det... Sjekka olja for 5 min siden, og den var bittelitt under minimum på peilepinnen Var greit med olje for 1 ukes tid siden. Vet at den lekker litt, men trodde ikke det var så mye Ble litt opphengt i å få ut lydklippet, så glemte å nevne det. Bør etterfylle litt nå tenkte jeg, men jeg aner ikke hva slags olje som er på den nå. Er det noe problem om jeg hadde endt opp med å blande 2 typer?
Kai-P. Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Fant ikke noe annet i farten, men hør på bilen til Jeremy Clarkson, der er det rådebank.
Rabies Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Bah!! Hørtes jo rimelig likt ut... Men jeg kjørte opp en ekkel grusbakke i går for å levere noe dritt til en kompis, og da skrapte det ubehagelig mye under bilen. (Var mer spor enn jeg trodde) Kan det ganske enkelt være eksosen som tar borti karosseriet en plass? Lyden er ikke fult så brutal irl som den høres ut på lydklippet...
MPowered Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 det er ikke eksosen. Da har ikke testa om du har fått noe effekttap?
Rabies Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Nei, har ikke tilgang til utstyr for å teste effekt o.l. Men har forsket litt mer, og lyden er helt den samme om motoren er varm eller kald, og den begynner på tomgang. Har forstått det sånn at rådebank høres best når motoren er varm, og fra 2000rpm og oppover. (?)
^th0mas^ Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Å blande forskjellige oljer på en bil som bruker det er ikke farlig. Blandet masse rart på min forrige bil til jeg hadde fikset problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå