Superbeetle Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Rådebank merkes vel når du gir gass for så og slippe den.. Da kommer kaklelyden!(eller tar jeg heeelt feil nå?) Men, hørtes definitivt ikke bra ut! Det kan høres slik ut på den filmen, lavt oljenivå er nok synderen da. Om du har kjørt med for lavt oljenivå opp en bratt bakk el i en sving så kan oljepumpen ha sugd kun luft i en liten periode.. Isåfall kan du være heldig å slippe å bytte mer enn lagrene..(siden de egentlig ikke er utslitt) om du skjønner;)
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Hmmm, komplisert å bytte de lagrene eller? Må vel av med bunnpanna da? Tenkte jeg skulle bytte olje og filter og plugger i dag. Se om det hjelper
Superbeetle Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Det med pluggene tenkte jeg på isted! Kan komme en fæl lyd om det er noe gale med dem(løs/knekt).. Får håpe det ordner seg iallefall! Bytte av rådelagre er litt krevende, men lurer på om ikke du kan klare det uten å ta ut motoren..
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Får kanskje begynne med å bytte pluggene da. Og etterfylle olje for å få riktig nivå...? Virker litt bortkasta å bytte olje hvis jeg uansett må tappe den ut igjen for å plukka av bunnpanna og begynne å plukke på rådelagrene. Eller høres det helt fjernt ut?
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Da var olje etterfylt (helte på noe ELF 10w 50, siden de ikke hadde castrol på per hagen) og plugger er bytta. Motoren sviver og drar mer jevnt og fint, men den jævla lyden er jeg ikke kvitt...
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Om du tror det er fra toppen så tar du av toppdekselet og inspiserer. Sånn hærjing med rådebank slår hardt på veivakslingen og rådene. Bør nok strippes og kontrollmåles denne motoren om det er rådebank som er årsaken.
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Høres jo fornuftig nok ut Men er det ikke strekkbolter på toppdekselet? Kjipt å skru det opp og ikke ha nye bolter tenkte jeg
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Nei. Topplokket som har strekkbolter. Er bare noen små M6 muttere eller bolter som holder toppdekselet. Når du evnt. har fikset problemet må du ha ny toppdekselpakning.
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Ok. Så jeg kan ikke åpne toppdekselet bare for å snoke litt nedi der uten å bytte pakning?
Lars89 Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Viser det seg å være noe alvorlig galt med motoren er det bare å få inn en M42/M44 med en gang. Ikke vits å koste på en sånn motor mer enn høyst nødvendig
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 En M43 er vel en helt ok motor det? M40 som er dritt motoren.
Rabies Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Var jo det som var planen etterhvert, men har blitt litt skeptisk til det ettersom det (slik jeg har forstått det) ikke er mulig å få godkjent motor som er eldre enn bilen... Føler jeg skjelden/aldri ser 97-98 isbiler Også var det jo det med tilgang på skruplass, verktøy og kompetanse til å bytte hele motoren da... Du har tydeligvis ikke sett "mekaniker" Kim i sving Bimmerlars: M43'en er fin den. Føler den er solid og god så lenge man er snill med den... Litt slapp, men er jo bare 25 hk mindre enn M44.
Rabies Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Har hørt litt med en mekaniker nå, og han mente det hørtes ut som noe med eksosen eller noe varmedeksel e.l. som lå oppimot noe og lagde den lyden. (høres som sagt ikke så brutalt ut irl som på videoen) eventuellt noe med ventilene... <--Håpe*
bmwkizn Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Hvis det viser seg at det er motoren som lager lyden,og ikke eksosen.er det ikke enklere å hive inn den m43B16 fra den på gårdsplassen da?kjedelig å bytte topp,så viser det seg at der er rådebank Lykke til ihvertfall, Håper det ordner seg
Dirty Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 slik jeg hører det på den elendige lyden på filmen, så er det rådebank, og ikke bare litt snart har du stempelet ut av blokka vis du forsetter å ruser den slik, hadde det vært ventil ellerno så hadde den jo putra å sveve som ei ræv. + ikke vært slik lyd at det er eksos som dirrer er jo som å tro på julenissen ( vis man går utifra lydklippet) den veiva er nok død så du må nok finne deg en ny veiv i samme slengen, da må kasse og alt ut så da kan du liksågodt ta ut helemotoren og sette inn en 6er Nå prøvde jeg ikke å være negativ, men ikke vits å teste slik med ny olje osv, koster bare peng men kjører du rundt me den ? serdu var på perhagen etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå