///Thomas Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 Da var en 13 år gammel drøm gått i oppfyllelse.... Helt siden jeg begynte å lese bilblader i mopedalderen, har alltid e30 m3 vært den store drømmen. Har hatt mange bmw'er opp igjennom, men ingen M3. Men da jeg endelig har fått meg hus med dobbel garasje, følte jeg var tiden inne, og klaska på litt extra på huslånet,hehe Noe arbeid gjenstår inni garasjen, men den står hvertfall under tak... Bilen er en orginal '87 Zinnoberrot, med orginal 2.3l som har tusta 205k... Bilen er senket , har evo leppe og øyelokk, ellers er den orginal med sort skinn interiør. Dette blir en bil som hverken vil se mer av regn eller snø Har bestilt en del utstyr allerede til den, og mer kommer... Nytt eksosanlegg er også montert. Blir å ribbe den innvendig i vinter og ta en shine der... Slik den ser ut idag: Har bare noen dårlige mobil bilder fra da jeg kjøpte den Ble en 8 timers kjøretur idag til skien, for å hente nye felger, men var det var verdt hver kilometer... Fikk tak i dønn strøkne BBS RK 8.5 og 10x17 med nye dekk Fikk prøvemontert dem, men det tok i absolutt alle veier og karosseriet stod på gummien Blir nye dekk med mindre gummi og mer strekk + litt valsing av innekant... Men morro med litt ordentlige felger ikke "alle" kjører rundt med.. Søkte litt på nettet og fant kun en e30 m3 i england med disse felgene.. Planer: -Startec baklykter (på vei fra tyskland) -Lysere blinklys eller mørke DE frontlykter -M3 emblemer foran og bak(ligger klart) -Opplakkering av skinn interiør -Sportevo luftinntak -Alcantara ratt og girkule -Nye dekk og noe valsing -Ellers en grundig rengjøring og understellbehandling... -Motoroverhaling er planlagt neste vinter, forhåpentligvis Kom gjerne med forslag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 Pen bil. Lykke til med shine og oppgraderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 Veldig fin bil! Men fjern øyelokka Blir mye penere å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 11, 2009 Share Skrevet Oktober 11, 2009 Veldig pen bil med mye riktige planer Ville droppa valsinga, gjør det i tilfelle sånn at man nesten ikke ser det. Sett heller på no enda smalere dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Gratulerer med en nydelig bil. Hokkus pokkus og vekk med øyelokkene, så blir det enda bedre. Opp graderingene høres også fornuftige ut, bortsett fra valsingen. Da virker det bedre å kjøpe dekk som passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 ikke noe stress å valse opp innerkanten, blir ikke visende uansett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 BBS RK er småfrekt! Hvilke dim har du på hjulene nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Gratulere.. Morro med flere E30M3er på sørlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Drømmebil dette ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Lekkert!. bra du fikk bort de gamle hjula ja=) den skåler jeg får=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_B Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Ikke for å være gledesdreper men Fredrik Movinkel i bmwccn blant annet har disse på sin e30m3... hehe så en til på våler treffet også... men det er få i forhold til hvor mange e30m3 som var på plass hehe fine felger og holdt selv på å kjøpe slike til mine for en stund siden men var i stavanger heeh så var langt å kjøre.... velkommen i klubben og gratulerer med grom bil.... så veldig fn ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Takk og bukk! Blir nok kun å valse inn den kanten som er "inni" skjermen, skal ikke valse skjermene utover noe, der går grensa Men må bytte rundt litt på dekkene, blir 215/40 fremme, da det står på de gamle felgene.. Men tror faktisk jeg må space ut bakfelgene ca. 5 mm... Gikk såvidt inni fjær-festet og bærebrua... Var ET28 på dem, ble visst litt for tøft det... Rondellene osv. er vel ET22?? Hadde stått på en bmw 850 hvertfall... Hva er grei dimensjon på bakdekka på 10 toms?? 245/35 ?? Har jo 235/45 på fram dekkene, så lurte på om det kunne la seg gjøre å strekke de på.... Ang. øyelokkene, så tror jeg faktisk de blir på foreløpig.... Ser litt hissigere ut syns jeg, selv om jeg også er fan av at det skal være cleant og orginalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Takk og bukk! Blir nok kun å valse inn den kanten som er "inni" skjermen, skal ikke valse skjermene utover noe, der går grensa Men må bytte rundt litt på dekkene, blir 215/40 fremme, da det står på de gamle felgene.. Men tror faktisk jeg må space ut bakfelgene ca. 5 mm... Gikk såvidt inni fjær-festet og bærebrua... Var ET28 på dem, ble visst litt for tøft det... Rondellene osv. er vel ET22?? Hadde stått på en bmw 850 hvertfall... Hva er grei dimensjon på bakdekka på 10 toms?? 245/35 ?? Har jo 235/45 på fram dekkene, så lurte på om det kunne la seg gjøre å strekke de på.... Ang. øyelokkene, så tror jeg faktisk de blir på foreløpig.... Ser litt hissigere ut syns jeg, selv om jeg også er fan av at det skal være cleant og orginalt... 245/35 er perfekt på 10" felg! Er det de fleste kjører med, blant annet meg! 235/45 derimot blir nok for mye gummi! Space ut 5mm bør heller ikke være noe problem viss de hadde ET28. Jeg kjører med ET15, men har riktig nok valset innerkanten, og det kan subbe litt ved høy fart og dårlig vei. Gratulerer med en flott M3 forresten, glemte nesten å si det Og ikke hør på alle som sier du skal kaste øyelokka Syns du det er finere med, så beholder du de på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Lysten på å selge felgene du har på øverste bildene når de andre er klare ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Lysten på å selge felgene du har på øverste bildene når de andre er klare ? Slettes ikke umulig det... Må bare trikse om litt på dekkene først... Ser for meg at det blir 215/40 og 235/45 på snitzer felgene når æ æ ferdi... evnt. uten 235 dekka... Får hvertfall ett sett nye 255/45 dekk til overs hvis noen trenger "baloon-wheels" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå