///Thomas Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Nyydelig E30 du har! Takk for det Den var skikkelig søt på winterfellows! Såg ut som en RC bil ved første øyekast Har en kopi av bilen i 1/10 børsteløs sport evo utgave, men da blir huset i bakgrunnen noe større i forhold,hehe Hehe!! De felgene ble jo helt råe på bilen!! Du har vel spint ut det siste som var igjen av dekka?? Blaut asfalt, s14 motor og 185 piggfrie så burde jo muligheten være der Disse bilene flyr jo ikke akkurat avgårde Iallefall ikke sånn som min står nå Skikkeli stance med de "Compomotull" felgan der ja, du angrer vel på at du solgte de nå!! Blei tålig grei å kjøre uforsvarlig med di dekkan der ja Eneste måten for å få noe fart på din er vel hvis det går jordskred under garasjen den ligger strødd i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stjerna Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Nyydelig E30 du har! Takk for det Den var skikkelig søt på winterfellows! Såg ut som en RC bil ved første øyekast Har en kopi av bilen i 1/10 børsteløs sport evo utgave, men da blir huset i bakgrunnen noe større i forhold,hehe Hehe!! De felgene ble jo helt råe på bilen!! Du har vel spint ut det siste som var igjen av dekka?? Blaut asfalt, s14 motor og 185 piggfrie så burde jo muligheten være der Disse bilene flyr jo ikke akkurat avgårde Iallefall ikke sånn som min står nå Skikkeli stance med de "Compomotull" felgan der ja, du angrer vel på at du solgte de nå!! Blei tålig grei å kjøre uforsvarlig med di dekkan der ja Eneste måten for å få noe fart på din er vel hvis det går jordskred under garasjen den ligger strødd i Hehe!! Det er sant Men da blir den god og pen når den kommer ut på landeveien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet April 5, 2012 Forfatter Share Skrevet April 5, 2012 Da fikk jeg endelig tak på en skikkelig familiebil! Bilen er en 2008 525xdat LCI M-sport med 95.000 på telleverket. Må bare si jeg er imponert over den nye 3.0 L motoren. Kjørte fra gjøvik og hjem til kr.sand med masse speeding, testing og herjing, og da jeg kom hjem stod forbruket på 0.59!! Nokså drøyt med tanke på stor sekssylindra motor, automat og firehjulstrekk Hadde egentlig kjøpt M6 felger, men fant ut av at innpresset er ulikt fra vanlig e61, så vet ikke helt hvilke felger jeg havner på nå... Må kjøpe felger som er til 3-serien (Ca. Et35) Noen som har gode forslag?? Drømmen er starspoke 128, men med innpresset som er på xdriven gjør at de dype felgene ikke passer, så må nok skrinlegge det prosjektet Vurderer kanskje 20' BBS LM fra GS, og Eibach senkefjærer... Besøk at min svoger igår, så fikk fylt opp tunet med bwm'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Liten oppdatering på familievogna. Demonterte hele ræva på 5-eren idag, og montert nytt avtagbart hengerfeste.. Blir kobling av det elektriske i morgen, så får vi se hvor mye elektronikk som funker etter det Vurderer sterkt chip trimming fra ESS-tuning, men litt usikker på om automatkassa tåler det Har sendt div. mail uten å få svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 skal ikke være noe stress for automatkassa å chippe bilen hos ess, dersom du tar steg 1. ytelsene steg 1 gir, er så og si lik det en 330/530d yter originalt, og eneste forskjell på x25d og x30d er turbo, dyser og noen småting. helt samme girkasse vurderer samme selv til min 325d forøvrig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 skal ikke være noe stress for automatkassa å chippe bilen hos ess, dersom du tar steg 1. ytelsene steg 1 gir, er så og si lik det en 330/530d yter originalt, og eneste forskjell på x25d og x30d er turbo, dyser og noen småting. helt samme girkasse vurderer samme selv til min 325d forøvrig.. Njaaaa, vet ikke helt om du har riktig der, selv om jeg skulle ønske hadde det Min 525xd har girkassen GA6HP19Z som skal tåle ca. 400nm, Mens 530xd har girkassen GA6HP26Z som tåler endel mer. Dette er hvertfall det som kommer opp på realoem.com, men hvis du sitter på annen data som sier noe annet så send gjerne en link... Etter chipping skryter de jo av 550nm i 525'en.. Men det er klart hvis man ikke tar for mange "lyskryssdueller" og ikke drar for tunge hengerlass så overlever sikkert kassen en stund, men er jo gøy å kunne bruke de nye hestene for fullt etter trimming da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 visst f... ser det er helt likt på 3 serie uten x-drive og. hadde en kort telefonsamtale for en stund tilbake med ess, da sa de ihvertfall at det ikke skulle være noe problem for girkassa å tåle steg 1 chipen. programmerer de om bilen til å ta løs litt roligere montro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 visst f... ser det er helt likt på 3 serie uten x-drive og. hadde en kort telefonsamtale for en stund tilbake med ess, da sa de ihvertfall at det ikke skulle være noe problem for girkassa å tåle steg 1 chipen. programmerer de om bilen til å ta løs litt roligere montro? Ja, de sa det samme til meg når jeg ringte, at steg 1 gikk greit med automat, og steg 2 var for 3-serie med manuell. Men så lenge de ikke tar garanti for drivverk, så blir det jo mitt problem. Leste hvertfall på 5series.net forum at 525 kassa ikke var så overdimensjonert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 ja, riktig.. det som er litt skummelt her, er jo som du sir, det at de ikke gir noen form for garanti på motor/drivverk. men for meg som har slik motor og drivverkforsikring, dersom kassa skulle ryke, hva er sjansen for at det blir oppdaget at bilen har vært chippet, vet du om det er mulig å originalstille den ved eventuelle slike tilfeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Han Per på ESS sa følgende: -De sender diagnosekabel og usb minnepenn med program til å lese ut data fra hjernen på bilen. (kunne også lese ut feilkoder på motor). -Etter du har lest ut data fra hjernen sender du det på mail til ESS. -Så mottar du en egen Directflash håndholdt programmer. Med denne kan du selv flashe hjernen som enten orginal eller tunet. F.eks. kan man legge inn orginalt program på vinteren da du gjerne ikke trenger like mye hester, eller skal på service. -Hvis bilen er inne på software oppgradering så sender du ny fil til ess og mottar ny programvare på directflasheren. Kosta 1500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 virker da som en veldig god løsning, men om man kjører innom de, får man bekreftet økningen og på rullende landevei og da? har hørt at noen tunere gjør det. veldig fristende å bare trykke på bestillknappen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 virker da som en veldig god løsning, men om man kjører innom de, får man bekreftet økningen og på rullende landevei og da? har hørt at noen tunere gjør det.veldig fristende å bare trykke på bestillknappen nå.. Hvis du ser her er det en som har fått bremsing med på kjøpet hvertfall : http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187730&hilit=ess+tuning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 se der ja, tror jeg må prate litt mer med ess, hvem vet.. kanskje det blir chip snart.. kommer tilbake til deg med tilbakemelding dersom det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Ferdig og good to go! Alt funket og ingen deler til overs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Ferdig og good to go! Alt funket og ingen deler til overs! [ Bilde ] Flotte biler du har Rimelig det samme som står oppstillt i min garasje dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå