PIIIPower Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Hva må til får å få en 540 motor i en 520? En god del jobb.. skal du gjøre det ordenlig må hele elnettet byttes.. og det går igjennom hele bilen. 6-> større 6 og 8 -> større 8 er en mye enklere operasjon... Skal man imidlertid bytte til 8er fra 6er er det letteste å finne seg en donor bil i f.eks tyskland, momse denne inn og bytte over delene man trenger. Resten kan man selge og da blir ikke dette noe særlig dyrerer enn å måtte kjøpe delere her og der, kansje man må kjøpe nye fordi det ikke er å oppdrive brukte deler osv..
preben123 Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2009 Grunnen til at det er flott å ha automat på en slik vogn, er vel at en slipper å gire, clutche osv. Det går mer enn bra nok uansett. Jeg er dog usikker enda på om jeg går for automat eller manuell. Kjøper jeg automat, vil jeg ihvertfall vite at kassa har blitt overholdt av seriøse folk for ikke altfor lenge siden.
mrbatnes Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 kanskje litt off topic her men.. ser ut som det er noen 540 nisser med peiling her passer mellomaksling fre 535ia over på 540ia?? ang. spørsmål om girkassene på 540ia så er det ikke noe problem å fikse hvis det gjøres FØR noe går gale. tegn på slitasje/unormal giring spesielt i 1. gir er stikkord. jeg tok overhaling på kassa mi og det kom på 3500kr inkludert nye filter og 11 liter orginal bmw olje. det som skiftes er noen små plastikk kuler inni ventilhuset på kassa og en ventil slider. er gjort på en god kveld hvis man har alt tilrettelagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå