Gå til innhold

4 punkts belter i E36?


carlhaakon
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du ha det i bilen din ??

Hvorfor?

Spørs jo helt hvordan sele du kjøper, hvordan krav du ønsker å følge og slikt. Bestem deg først for hvem belte du kjøper, du har jo ikke noe stoler som er egnet for 4 punkt så du burdet helst ha så tynn belte som mulig så da blir det 2" skulderstropp og 2" midje. Så kjøp deg slike rimelige til 400-500 kr som er smale.

En annen ting er at du må lage en feste ordning som er lett å ta av da du har jo bakseter og bruker vel disse til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest de i gulvet ved hjelp av fia godkjente plater og øyebolter. Så er de lette å ta ut. Evnt. kan du finne solide orginalt gjenga hull. Evnt. til org. belter, men den høyre på førerstol og venstre på passasjerstol over midjen må du nok bore hull til da det ikke er noe org. beltefeste der.

Har du orginalstoler kan du ha skulderstroppene under nakkestøtta så de ikke sklir til siden.

Det er irriterende å ha i en bruksbil over tid. Tok ut mine til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Skal du ha firepunktsbelter og de orginale stolene så kjøper du slike schroth quick-fit eller hva de heter. Da må du montere en brakett og så bruker den de orginale beltelåsene til resten. Mange som bruker slike, og det fungerer veldig fint. Veldig kjapt å få dem inn og ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest de i gulvet ved hjelp av fia godkjente plater og øyebolter. Så er de lette å ta ut. Evnt. kan du finne solide orginalt gjenga hull. Evnt. til org. belter, men den høyre på førerstol og venstre på passasjerstol over midjen må du nok bore hull til da det ikke er noe org. beltefeste der.

Har du orginalstoler kan du ha skulderstroppene under nakkestøtta så de ikke sklir til siden.

Det er irriterende å ha i en bruksbil over tid. Tok ut mine til slutt :)

kan jo ikke feste dem i gulvet bak, det blir alt for bratt vinkel det. Det er farlig vis man fester selene så bratt ass.

Mye bedre å gå for slik Hagenisse sier,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Skal du ha firepunktsbelter og de orginale stolene så kjøper du slike schroth quick-fit eller hva de heter. Da må du montere en brakett og så bruker den de orginale beltelåsene til resten. Mange som bruker slike, og det fungerer veldig fint. Veldig kjapt å få dem inn og ut også.

var noe i den duren jeg tenkte ja. skal være enkelt og montere og enkelt og få ut. også slippe og skru i filler minst mulig av bilen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest de i gulvet ved hjelp av fia godkjente plater og øyebolter. Så er de lette å ta ut. Evnt. kan du finne solide orginalt gjenga hull. Evnt. til org. belter, men den høyre på førerstol og venstre på passasjerstol over midjen må du nok bore hull til da det ikke er noe org. beltefeste der.

Har du orginalstoler kan du ha skulderstroppene under nakkestøtta så de ikke sklir til siden.

Det er irriterende å ha i en bruksbil over tid. Tok ut mine til slutt :)

skal de platene sveises fast i gulvet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve å få tatt noen bilder av de jeg har i bilen min til deg, jeg gjorde det ganske enkelt og slapp sveising og masse slikt tull! :)

man trenger ikke sveise vis man bruker FIA godkjente braketter der mutteren er ferdig sveiset fast i plata.

Men i Carl håkons tilfelle er det ikke vits å kjøpe noen annen belte enn slikt man kan feste i orginal belte feste bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve å få tatt noen bilder av de jeg har i bilen min til deg, jeg gjorde det ganske enkelt og slapp sveising og masse slikt tull! :)

man trenger ikke sveise vis man bruker FIA godkjente braketter der mutteren er ferdig sveiset fast i plata.

Men i Carl håkons tilfelle er det ikke vits å kjøpe noen annen belte enn slikt man kan feste i orginal belte feste bak

hvordan fester man plata da? på undersiden eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...