Gå til innhold

Tips til fjerning av vekt!


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå blir målet mitt å få bilen godkjent, og trenger da tips og råd om hvordan å få fjernet mest mulig vekt, men samtidig få den godkjent! Ja, jeg vet det kan være litt vanskelig å si når jeg ikke har veid bilen enda, men den tilatte totalvekta er 1620kg..

Har en stort anlegg i bilen som skal fjernes, reservehluet, brockene.. Dette er det jeg kommer på i farta!

Bilen er ombygd FIY ;)

fra 4 syl. til 6;)

Setter STOR pris på om noen kan komme med tips for å fjerne vekt! :)

Kom med spm om jeg har glemt noe..

Mvh

Jonas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du drar på bt for godkjenning uten reservehjul og jekk så er det ikke sikkert de vil godkjenne bilen din. De er ofte strenge på det at bilen skal være i forskriftsmessig stand, og det er den ikke uten reservehjul. Noen tilater slike "dekk på boks" løsninger, men det er ikke mange visstnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke fjerne bakseter!! men reservehjul og jekk kan hives ut har ingenting med sikkerhet å gjøre. Legg inn en sånn skumboks i stedet. Bare se på hvor mange nye biler som ikke har reservehjul. ellers så kan du hive ut alle matter, lyddemping. En grundig understells vask fjerner også mange kg. Tror ikke det hjelper på din bil hehe ;-) Du kan også tappe ned spylerveske til ett minimum, du kan også ta bort 1 kg med motorolje uten att det er noen fare. alle plastikk lepper og skjørt som er klipset på kan taes av. Grøft lys veier sikker 1 kg hver. når du plusser alt det her sammen så har du fjernet ganske mange kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke fjerne bakseter!! men reservehjul og jekk kan hives ut har ingenting med sikkerhet å gjøre. Legg inn en sånn skumboks i stedet. Bare se på hvor mange nye biler som ikke har reservehjul. ellers så kan du hive ut alle matter, lyddemping. En grundig understells vask fjerner også mange kg. Tror ikke det hjelper på din bil hehe ;-) Du kan også tappe ned spylerveske til ett minimum, du kan også ta bort 1 kg med motorolje uten att det er noen fare. alle plastikk lepper og skjørt som er klipset på kan taes av. Grøft lys veier sikker 1 kg hver. når du plusser alt det her sammen så har du fjernet ganske mange kg.

Hehe, her snakker vi detailer asså! :P

Understellsvask trenger jeg ikke gitt:P Er reint nok der ja..

Men takk igjen Ole! :)

Still need more ideas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotør føleren gir 500 ohm motstand når tanken er full så hvis du tar av pluggen til tankmåleren og setter inn en motstand i stedet så viser måleren full tank ;-) men dette er ikke lov og hvis du blir tatt for det der så kan det jo bli litt flaut! Jeg tror du skal klare å få den igjennom uten å jukse. Må få veid den nå så ser du hva du har å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...